آرشیو پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۵۰۰۷
فرهنگ و هنر
۹

رسانه ملی به شعر ایران بی اعتنایی می کند

جشنواره شعر فجر با هر کیفیتی که برگزار شود بهترین فرصت برای پرداختن به هنر ملی ما یعنی شعر است، اما فکر می کنم تعداد قابل توجهی از شاعران کشور از چگونگی این جشنواره و برنامه هایش بی اطلاعند.

کاظم رستمی، شاعر درباره ششمین دوره جشنواره شعر فجر به گفت:: یکی از ویژگی های مهم فرهنگ ایرانی ما زبان خاص و منحصر به فرد فارسی است و با اینکه زبان فارسی مورد هجوم واژه ها و الفاظ و کلمات بیگانه بوده ولی هنوز ذره ای از هویت پایدار خویش را از دست نداده است.

رستمی در ادامه با تاکید بر اینکه طی سالیان متمادی اهالی شعر و ادب پارسی در حفظ و حراست از این زبان ماندگار و گویش های آن تلاش کرده اند، گفت: اگر بخواهیم کارنامه ای برای اقدامات دستگاه های فرهنگی و پاسداشت زبان و ادبیات این سرزمین منتشر کنیم، باید بگویم این جریان با فراز و فرودهای بسیار روبه رو بوده که گاه به آن پرداخته ایم و گاه از آن غفلت های جدی داشته ایم. این شاعر در ادامه تصریح کرد: متاسفانه صدا و سیما به عنوان رسانه ملی هیچ اعتمادی به هنر ملی ما یعنی شعر ندارد. صدا و سیما برای جشنواره شعر می تواند برنامه های متعدد و زنده ای را تعریف کند اما اینگونه نمی شود و رسانه ملی بیشتر به سایر هنرها اهمیت می دهد.