آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۷
جامعه
۱۴

اتباع خارجی خانه اجاره می کنند

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفت: با هماهنگی هایی که با املاک کشور به عمل آمده است اتباع خارجی می توانند با دریافت مجوز از اداره کل اتباع و مهاجران خارجی مسکن اجاره کنند.

سید محمد تهوری با اشاره به اینکه اتباع خارجی برای اسکان باید مجوز از اداره کل اتباع و مهاجران خارجی دریافت کنند اظهار داشت: با هماهنگی هایی که با مشاوران املاک به وجود آمده است اتباع خارجی که قصد اجاره مسکن به صورت قانونی را داشته باشند باید از اداره کل اتباع مجوز دریافت کنند.

وی تصریح کرد: تا پایان سال جاری همه مشاوران املاک کشور موظف می شوند تا با مجوز اداره کل اتباع و مهاجران خارجی نسبت به اجاره مسکن به این افراد اقدام کنند.

براین اساس با اسکان دهندگان که برخلاف این رویه منازل خود را اجاره دهند برخورد قانونی می شود و لذا اگر تا کنون براین اساس اقدام نشده است در نخستین فرصت نسبت به قانونمند کردن آن اقدام کنند

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور افزود: گشت های نظارتی برکارگاه ها بزودی با حضور نمایندگانی از اداره کل اتباع، نیروی انتظامی و وزارت کار تشکیل می شود.

تهوری اظهار داشت: براین اساس گشت های نظارتی، با کارفرماهایی که بر خلاف قانون از اتباع و مهاجران خارجی غیرمجاز استفاده کرده باشند برخوردجدی می شود.