آرشیو یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۲۸
اقتصاد
۴

تاجی: تبدیل وضع نیروهای شرکتی پایان یافت

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با اعلام این که تقریبا کار تبدیل وضعیت تمامی نیروهای شرکتی به پایان رسیده است، از آمادگی این معاونت و استانداری ها برای برطرف کردن موانع تبدیل وضعیت نیروهای مشمول مصوبه دولت خبر داد.

عبدالعلی تاجی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: گزارش هایی که به معاونت توسعه می رسد، بیانگر پایان تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در دستگاه های اجرایی است.

وی با بیان این که عمده نیروهای شرکتی در حوزه وزارتخانه هایی هستند که تعیین تکلیف شده اند و پیگیری ها نشان از انجام کار قرار داد های آنهاست، افزود: در این میان شاید در هر سازمان یکی دو نفر نیز باشند که باوجود این که مشمول مصوبه هستند، تبدیل وضعیت نشده اند که می توانند با مراجعه به معاونت و معاونان منابع انسانی استانداری ها برای برطرف شدن مشکل خود اقدام کنند.

این مقام مسئول با اشاره به برخی اختلاف نظر ها مبنی بر تبدیل وضعیت نشدن نیروهای شرکتی توضیح داد: تمامی نیروهایی که در مشاغل اصلی دستگاه یا مشاغل خدمات مستمر فعالیت دارند، می توانند مدعی باشند اما برخی افراد شرکتی توقع تغییر وضعیت دارند که در کارهای حجمی مشغول بوده و شامل این قانون نیستند.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی که در وزارت نفت و نیرو انجام شده، گفت: از 24 هزار نیروی شرکتی که در وزارت نیرو و حوزه های وابسته به آن مشغول فعالیت هستند با بیش از 14 هزار نفر آنها به صورت قرار داد معین و همچنین قرار داد قانون کار با آنها قرار داد بسته شده و به صورت مستقیم با شرکت کار می کنند اما بیش از ده هزار نفر آنها نیز در قالب تعاونی های مختلف ساماندهی شده اند.

تاجی خاطرنشان کرد: برخی نیروهای شرکتی نیز بودند که کارهای حجمی انجام می دادند که به شرکتی تعاونی تبدیل شدند البته برخی مشکلات در تعاونی ها نیز وجود دارد که باید با کمک دولت و مجلس فضایی فراهم شود تا در واگذاری از دستگاه ها به تعاونی ها اولویت قائل شده و بتوانند کار خود را راحت تر انجام دهند.