آرشیو سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۳۷
اجتماعی
۴

پرداخت 10 میلیون تومان وام به نخبگان مهارتی

سید حسین قاآنی

در پی امضای تفاهمنامه ای بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و صندوق مهر امام رضا (ع) به نخبگان المپیادها، مهارت آموزان کارآفرین و پشتیبانان تسهیلات بانکی قابل توجهی پرداخت خواهد شد. به همین منظور با دکتر کورش پرند رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت و گویی کوتاه انجام دادیم که در زیر می خوانید.

جهت گیری و رویکرد اصلی این تفاهمنامه چه جامعه هدفی را دربر می گیرد؟

یکی از برنامه های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در زمینه اشتغالزایی و کارآفرینی، ایجاد بسترهای حمایتی برای کارآفرینان، نخبگان مهارتی و پشتیبانان مشاغل خانگی است، به همین منظور در یک اقدام مشترک و با همکاری صندوق مهر امام رضا (ع) مقرر شد برای طراحی مدل زنجیره ارزش (تامین، تولید و فروش) تسهیلاتی به نخبگان مهارتی و پشتیبانان مشاغل خانگی پرداخت شود.

میزان تسهیلات اختصاص یافته به نخبگان مهارتی چقدر است؟

اعتباری که برای نخبگان مهارتی و آن هایی که در المپیادها موفقیت هایی کسب کرده اند، مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات بانکی با کارمزد پایین از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) پرداخت خواهد شد و اگر در حوزه کسب و کار هم طرحی ارائه کنند، پس از بررسی و تایید آن مبلغ 50 میلیون تومان وام داده خواهد شد.

این افراد طرح های مربوط به کسب و کار خود را به کجا ارائه کنند؟

نخبگان مهارتی باید طرح های حوزه کسب و کار خود را به ادارات کل سازمان فنی و حرفه ای کشور ارائه دهند تا مورد ارزیابی و تایید قرار گیرد، پس از آن از طریق سازمان فنی و حرفه ای کشور برای دریافت تسهیلات بانکی به صندوق مهر امام رضا (ع) معرفی خواهند شد و این صندوق پس از پرداخت تسهیلات، مسئولیت نظارت بر مراحل پرداخت را بر عهده خواهد داشت.

در خصوص پشتیبانان مشاغل خانگی چه تسهیلاتی ارائه می شود؟

برای این گروه در فاز اول اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان درنظر گرفته شده و به هر یک از پشتیبانان آنان هم مبلغ 100 میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد که این افراد برای دریافت آن باید در صندوق مهر امام رضا (ع) ثبت نام کنند.