آرشیو دوشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۴۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

ترانزیت سوخت از مرز پرویزخان ممنوع شد

فرماندار قصرشیرین گفت: با پایان مهلت ورود تانکرهای سوخت عراقی به کشورمان، عملیات ترانزیت سوخت این کشور به بنادر جنوبی ایران از مرز پرویزخان ممنوع شد.

«افشین رضایی» دیروز در گفت وگو با ایرنا افزود: بر اساس توافق های صورت گرفته با طرف عراقی و پس از اینکه دو مهلت برای ورود تانکرهای عراقی در نظر گرفته شد، عملیات ترانزیت سوخت از مرز پرویزخان باز هم متوقف شد.

به گفته وی، عملیات ترانزیت سوخت اقلیم کردستان عراق به بنادر جنوبی ایران اواسط تیرماه امسال به دنبال ایجاد ناامنی و شرایط نامساعد امنیتی در عراق و تهدید تروریست های داعش متوقف شده بود ولی از 31 تیر با درخواست طرف عراقی برای مدت 10 روز دوباره از سر گرفته شد.

رضایی ادامه داد: در این مهلت 10 روزه قرار بود شش هزار و 500 دستگاه تانکر سوخت عراقی که بارگیری کرده و منتظر ورود به کشورمان بودند به تدریج از مرز پرویزخان وارد کشور شده و محموله های خود را به بنادر جنوبی ایران منتقل و سپس به کشورشان بازگردند.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه پس از 10 روز تنها نیمی از این تانکرها وارد کشورمان شدند، گفت: پس از آن یک مهلت دیگر برای ورود تانکرهای باقی مانده در نظر گرفته شد و در مجموع این دو مهلت تعیین شده تعدادی از این تانکرها (چهار هزار دستگاه) مجوز ورود پیدا کردند.

وی تاکید کرد: اکنون عملیات ترانزیت سوخت از این مرز رسمی متوقف شده است ولی در حال رایزنی هستیم تا مجوز دیگری برای ورود آن دسته از تانکرهای سوخت رسان عراقی که بارگیری کرده و در آن سوی مرز در انتظار ورود به ایران هستند، بگیریم.

رضایی افزود: ممنوعیت تردد در مرز پرویزخان فقط شامل تانکرهای ترانزیت سوخت است و این توقف هیچ ربطی به فعالیت صادرات کالادر مرزهای خسروی و پرویزخان شهرستان قصرشیرین ندارد و این فعالیت ها طبق روال گذشته در حال انجام

است.

حدود دو هزار و 500 دستگاه تانکر سوخت رسان عراقی برای انتقال محموله های سوختی خود به بنادر جنوبی کشورمان در مرز پرویزخان منتظر دریافت مجور ورود هستند.