آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۸
صفحه آخر
۱۲

نماینده ایزدی ها در عراق: موضع آیت الله سیستانی در قبال اقلیت ها شرافتمندانه است

نماینده ایزدی های عراق در پارلمان، از مواضع آیت الله «سیدعلی سیستانی» در حمایت از اقلیت های این کشور تمجید کرد و این مواضع را شرافتمندانه خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «فیان دخیل» که در دفتر «عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق سخن می گفت؛ از حمایت های مرجع عالی شیعیان عراق از همه اقلیت های این کشور از جمله ایزدی ها تجلیل کرد. دخیل گفت، آیت الله سیستانی از ایزدی ها در شرایطی حمایت کرد که در معرض حملات تروریست ها بودند و با رنج و سختی دست و پنجه نرم می کردند.

نماینده ایزدی ها این مواضع آیت الله سیستانی را «شرافتمندانه» خواند.

تابستان گذشته تروریست های داعش با حمله ایزدی های ساکن شهر «سنجار» در شمال عراق، صدها غیرنظامی را کشتند و بیش از 300 زن و کودک ایزدی را به اسارت گرفتند.

ایزدی یک دین باستانی است و علاوه بر آموزه های مختص خود رگه هایی از اسلام و زرتشت را نیز در خود دارد. دیروز در نجف اشرف نیز یک هیئت مذهبی- سیاسی جنبش «امل» لبنان به ریاست شیخ «قبلان قبلان» از علمای لبنان با آیت الله سیستانی دیدار کرد. در این دیدار مرجع عالی شیعیان عراق به مهمانان یادآور شد، بروز فتنه در میان ملت ها، آنها را تجزیه و پاره پاره می کند. آیت الله سیستانی همچنین برای «نبیه بری» رئیس جنبش امل، آرزوی موفقیت و سلامتی کرد.