آرشیو سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۲
سلامت و زیبایی
۱۵

الو دکتر - 88761720

اما و اگر های استفاده از محلول ماینوکسیدیل

پسری 27 ساله هستم که 7 سال است از محلول ماینوکسیدیل نیم درصد و فیناستراید برای جلوگیری از ریزش موهایم استفاده می کنم. در حال حاضر ریزش موهایم قطع شده است و رویش مجدد داشته اند. اما اکنون تنها مشکلم این است که وقتی از محلول ماینوکسیدیل استفاده می کنم موهایم به هم می چسبد و پوست صورتم قرمز می شود. آیا امکان دارد به جای محلول نیم درصد از 2% استفاده کنم تا مشکل چسبندگی موهایم حل شود؟یا حداقل اینکه صبح ها ازمحلول 2% و شب از 5% استفاده کنم؟آیا با انجام این کار احتمال دارد که موهایی که مجددا رویش داشته اند دچار ریزش مو شود؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو:بله برای نگهداری از موها و حفظ موهایی که مجددا روئیده اند می توانید از محلول 2 درصد نیز استفاده کنید. اما در مورد قسمت دوم سوال تان مبنی بر ریزش مجدد موها با تغییر دوز محلول مورد استفاده باید بگویم احتمال این امر بسیار بعید است.

تعریق زیر بغلم خیلی زیاد است و ربطی به گرما ندارد، وقتی کاری انجام می دهم که کمی استرس زا باشد یا کار حساسی مانند رانندگی و... انجام می دهم عرق می کنم. 4 بار لیزر فرکشنال آر اف انجام دادم. مقداری کمتر شده، نمی دانم چه کار کنم. آیا مجددا فرکشنال آر اف را ادامه بدهم یا بوتاکس تزریق کنم، لطفا راهنمایی بفرمایید.

اگر کاهش تعرق تان فاحش بوده به «آر اف» ادامه دهید وگرنه بوتاکس روش قطعی تری است.