آرشیو شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۵۸۹۵
سلامت و زیبایی
۱۵

ترس از ریزش مو پس از بارداری

بسیاری از خانم ها بعد از دوران بارداری دچار ریزش شدید مو می شوند. درحقیقت ریزش مو پس از بارداری مشکلی است که هر مادری با آن مواجه شده یا در میان اطرافیان خود فردی را در این شرایط دیده است. آنچه در این میان متفاوت است شدت و ضعف ریزش مو است. ممکن است برخی به طور خفیف و دسته ای دیگر با شدت بسیار زیاد آن را تجربه کنند.

دکتر فرهاد مستوفی متخصص پوست و مو و زیبایی در گفت و گو با «ایران» تغییرات هورمونی را علت ریزش موها در دوران پس از بارداری می داند و می گوید: ریزش موها پس از زایمان امری طبیعی است و بیشتر مادران آن را

تجربه می کنند.

این متخصص پوست و مو و زیبایی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه جای نگرانی نیست و تنها ریزشی که به دلایل ارثی رخ می دهد جایگزین نمی شود، می گوید: افرادی که با شدت زیاد دچار ریزش مو می شوند همواره با ترس و وحشت روبه رو هستند و گاهی دیده می شود که حتی تا مرز افسردگی پیش می روند، این افراد باید بدانند که معمولا بخش زیادی از موهای ریخته شده در این دوران به مرور زمان جایگزین می شود و نیازی به درمان نیست. اما اگر موها به میزان مورد نظر نروید، فرد می تواند درمان و استفاده از برخی از ویتامین ها و مواد معدنی از قبیل آهن، روی، کلسیم، منیزیوم و... را زیر نظر پزشک و پس از انجام آزمایشات لازم آغاز کند.