آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

پوشش بیمه ای درمان معتادان

درمان معتادان تحت پوشش پلکانی بیمه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام این خبر گفت: وقتی معتاد بیمار تلقی می شود، طبیعی است که باید بیمه درمان هم داشته باشد، بر این اساس سازمان بیمه سلامت ایران با ایجاد سامانه «پابا» (پرونده الکترونیک بیمه اعتیاد) درمان معتادان را زیر پوشش بیمه قرار داده است.

محمدرضا رضائیان افزود: موسساتی که با سازمان قرارداد می بندند، دارای شناسه ورود به این سامانه هستند و می توانند با ورود به این سامانه مشخصات معتاد را ثبت کنند.

به گفته رضائیان برای ثبت نام، شماره ملی معتاد متقاضی دریافت خدمات در این سامانه ثبت می شود،در واقع معتاد با سامانه ارتباط ندارد و مسئولان مراکز طرف قرارداد این کار را انجام می دهند، به صورتی که سیستم با شناسایی شماره ملی، وضعیت بیمه ای متقاضی را بررسی می کند و در صورتی که بیمه نبود، تحت پوشش بیمه قرار گرفته وبراساس پروتکل درمانی و تعرفه گذاری خدمات و سم زدایی که در سازمان بیمه سلامت ایران مشخص شده تحت درمان قرار می گیرد.

وی افزود: میزان پوشش بیمه ای سم زدایی معتادان به صورت پلکانی و در مرحله اول 75 درصد و در صورت بازگشت دوباره معتاد و پاک نشدن درمرحله دوم 50 درصد و در مرحله سوم 25 درصد می باشد.

رضائیان درباره حذف دفترچه های کاغذی بیمه نیز گفت: این کار ساده نیست، چون زیرساخت های حذف آن در حال حاضر فراهم نیست، البته باید به سوی الکترونیکی شدن رفت، اما باید زیرساخت های آن فراهم شود.