آرشیو یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۵
اخبار کشور
۱۰

تجمع گسترده دانشجویان و مردم در میدان فلسطین در اعتراض به روند مذاکرات هسته ای صورت گرفت

جمعی از دانشجویان و مردم در میدان فلسطین در اعتراض به روند مذاکرات هسته ای تجمع کردند.

به گزارش فارس، تشکل های بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در روزهای قبل اعلام کردند که قرار است تجمعی در مقابل مجلس در اعتراض به روند مذاکرات هسته ای برگزار کنند.

روز جمعه برگزارکنندگان این تجمع اعلام کردند که مسئولان با برگزاری این تجمع در مقابل مجلس مخالفت کرده و با درخواست مسئولان قرار است این تجمع در میدان فلسطین برگزار شود که بعد از گذشت یک روز از انتشار این خبر و دقایقی قبل از برگزاری تجمع در میدان فلسطین مسئولان برگزاری تجمع بار دیگر اعلام کردند که استانداری تهران مجوز برگزاری تجمع را لغو کرده و ما به صورت رسمی تجمعی برگزار نخواهیم کرد.

علی رغم اعلام مسئولان برگزاری تجمع مبنی بر لغو مجوز مراسم، در زمان اعلام شده تعداد زیادی از مردم و دانشجویان به صورت خودجوش در میدان فلسطین و در مقابل مسجد امام صادق(ع) حاضر شدند.

نیروی انتظامی که به نظر می رسید انتظار چنین اقدامی را داشت از قبل در محل حاضر شده بود و سعی داشت جمعیت را کنترل کند.

منتقدان به روند مذاکرات هسته ای از همان ابتدای تجمع با سر دادن شعارهایی مانند «نظارت نظامی عجب خیال خامی، توافق بد ما نافی عزت ما، لغو همه تحریم ها شرط مذاکره است، ما ملت غیرتیم مدافع عزتیم، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، مذاکره نکردیم حرف زیاد بشنویم و این آخرین کلام است هیهات منا الذله» اعتراض خود را نسبت به روند مذاکرات هسته ای اعلام کردند.

همچنین تعدادی از دانشجویان پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن شعارهایی مانند «به آمریکا بی اعتماد هستیم، اجازه نمی دهیم از فرزندان ما بازجویی کنند، خسته شدگان از انقلابی بودن ادامه راه را به انقلابیون بسپارند، تحریم باشد ذلت نباشد، عزت ما مذاکره کردنی نیست و آمریکا غلط می کند تهدید کند» نوشته شده بود.

معترضان به روند مذاکرات هسته ای بارها شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد زدند و از تیم مذاکره کننده هسته ای خواستند به خط قرمزها توجه کرده و بیانات مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار دهند.