آرشیو یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۵
اخبار کشور
۱۰

هاشمی رفسنجانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت:ممانعت از رسیدن کشتی نجات ایران به مردم یمن ناجوانمردانه بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ممانعت از رسیدن کشتی نجات جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن را رفتاری ناجوانمردانه و تاسف بار خواند و گفت: باید برای تهاجم های جدیدی که شروع شده است هوشیاری و درایت بیشتری به خرج داد و مراقب اوضاع بود.

به گزارش فارس، در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از تصویب دو بند الحاقی پیشنهادی از سیاست های کلی برنامه توسعه ششم کشور، ادامه بررسی و تدوین سیاست های کلی انتخابات، پیگیری و دو بند از این سیاست ها، تصویب شد.

در ابتدای این جلسه، هاشمی رفسنجانی به شرایط بحرانی منطقه و تشدید عملیات تروریستی گروهک داعش در منطقه، بویژه تحرکات اخیر آنان در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: باید برای این مخاطرات جدی و تهاجم های جدیدی که شروع شده است هوشیاری و درایت بیشتری به خرج داد و مراقب اوضاع بود.

وی با ابراز تاسف شدید از ادامه حملات هوایی ظالمانه سعودی ها علیه مردم بی دفاع و مظلوم یمن، گفت: متاسفانه امکانات و زیربناهای بخش زیادی از این کشور در سایه بی تفاوتی سازمان های بین المللی و کشورهای منطقه و جهان در حال نابودی است.

هاشمی رفسنجانی ممانعت از رسیدن کشتی نجات جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن را رفتاری ناجوانمردانه و تاسف بار خواند و گفت: امیدواریم با هوشیاری و تلاش های نیروهای مجاهد و فعال ایران و منطقه، جمهوری اسلامی ایران همچنان لنگر ثبات منطقه به عنوان نشان پایداری نظام اسلامی باقی بماند.

در ادامه جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام که علاوه بر حضور سران قوای مجریه و مقننه و اکثریت اعضا، وزرای اطلاعات و دادگستری، روسای کمیسیون های مربوطه از مجلس شورای اسلامی و قائم مقام وزیر کشور نیز حضور داشتند، دو بند الحاقی به برنامه ششم توسعه و نیز دو بند سیاست های کلی انتخابات به تصویب رسید.