آرشیو دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۲۶
جهان
۶

چهره ها و نظر ها

هاموند گزینه نیروی نظامی به لیبی را رد نکرد

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه ای با روزنامه دیلی تلگراف گفت: نمی تواند مساله ضرورت اعزام نیروهای انگلیسی به لیبی را برای مقابله با داعش رد کند. وی هشدار داد کشتی های تجاری و تفریحی انگلیس نباید در نزدیکی شهر سرت لیبی لنگر بیندازند.

وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد: متحدان غربی همچنان منتظر درخواست رسمی دولت لیبی برای استقرار نیروها برای مقابله با داعش یا آموزش نیروهای محلی هستند و این درخواست ممکن است نزدیک باشد. انگلیس به صورت بالقوه باید آماده پاسخگویی به درخواست های لیبی برای انجام حملات هوایی یا پشتیبانی دریایی از نیروی زمینی لیبی به منظور مقابله با داعش باشد.

گروکشی ترکیه از اروپا با پذیرش پناهندگان

نخست وزیر ترکیه گفت: لغو روادید در سفر شهروندان ترکیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای ترکیه دارای اهمیت حیاتی است.

به گزارش پایگاه اینترنتی تی. آر. تی ترکیه، احمد داوود اوغلو همراه آنگلامرکل صدراعظم آلمان، دونالد تاسک رئیس شورای اروپا و فرانس تیمرمنز معاون رئیس کمیسیون اروپا در کنفرانس مشترک خبری گفت: مساله آوارگان مساله ای نیست که ترکیه یا اتحادیه اروپا بتوانند به تنهایی آن را حل کنند.

نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: معافیت شهروندان ترکیه از دریافت روادید در سفر به کشورهای اروپایی، عنصر اصلی در توافق ترکیه و اتحادیه اروپا برای پذیرش آوارگانی است که از اروپا بازگردانده می شوند.

بن سلمان: احتمال ورشکستگی عربستان تا 2017

محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان اعلام کرد که اگر سیاست های اقتصادی در این کشور بسرعت به اجرا درنیاید این کشور در اوایل سال 2017 به طور کامل ورشکسته خواهد شد.

وی افزود: طرح اقتصادی که قرار است 25 آوریل جاری ارائه شود، بر تبدیل عربستان از کشور متکی به درآمدهای نفتی به کشوری که اقتصادش را بر پایه سرمایه گذاری های غیرنفتی قرار خواهد داد تکیه دارد. کارگروه اقتصادی اعلام کرده اند که عربستان در شرایط تنگنا اگر سیاست های اقتصادی خود را تغییر ندهد به ورشکستگی کامل می رسد.