آرشیو سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۰۴
صفحه آخر
۲۴
گزارش خبری

در مراسم رونمایی از «تمبر یاد بود 6 استاد برجسته هنر» مطرح شد

علی مطهری: هنر زیبایی آفرین و لازمه روح بشر است

همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم «تمبر یادبود شش استاد رشته هنر» در مراسم «قلم باوران» شامگاه یکشنبه 12 اردیبهشت با حضور علی مطهری،چهره های فرهنگی، استادان دانشگاه و هنرمندان در فرهنگسرای ارسباران رونمایی شد.

علی مطهری در این مراسم در ارتباط با منشا هنر درانسان و فلسفه هنر گفت: بنا به گفته حکما فطرت عقل و دل در درون انسان وجود دارد.

وی در ادامه اظهارداشت: انسان بدون معبود نمیتواند زنده بماند و میل به پرستش در او وجود دارد. انسان حقیقت جو و در جستوجوی دانستن است و هنر در واقع زیبایی آفرین و لازمه روح بشر است.

وی در ادامه افزود: هرگاه ایمان و عقل از هم فاصله گرفتند حتما انحطاطی روی داده است. پس بدانیم همسویی عقل وایمان نعمتی برای دنیای اسلام است که هیچگاه تضادی بین علم و ایمان قائل نبوده است.

در ادامه این مراسم علی درستکار مجری برنامه با خوانش فعالیتهای هنری و علمی شش استاد برجسته هنر؛ مهدی حسینی، غلامعلی حاتم، محمدحسین حلیمی، غلامرضا اسلامی و محمدخزایی و نمایش کلیپ برخی از فعالیتهای این استادان آنها را به روی سن خواند. در خاتمه مراسم «قلم باوران» به پاس بزرگداشت مقام معلم باحضور احمد مسجد جامعی، علی مطهری، محمود صلاحی، محسن سلیمانی، اکبرعالمی، محمود اسعدی وامیرعبدالحسینی تمبر 6 استاد برجسته هنر رونمایی شد.