آرشیو پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۶۲۰
دیپلماسی
۷

کوتاه دیپلماسی

رابطه با ایران در اولویت پاکستان

ایرنا: طارق فاطمی، دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور سیاست خارجی، در سمینار «سیاست خارجی پاکستان؛ فرصت ها و چالش ها» ضمن ارائه توضیحاتی درباره عملکرد دستگاه دیپلماسی پاکستان در زمان دولت نوازشریف، تقویت روابط با ایران را یکی از اولویت های سیاست خارجی این دولت دانست و گفت: سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان که در شرایط بعد از تحریم انجام شد، از نشانه های روابط محکم دو کشور همسایه است و سفری پر دستاورد بود. طارق فاطمی با اشاره به قرارداد خط لوله گاز ایران-پاکستان، تاکید کرد: پاکستان کاملامصمم و مشتاق به اجرا و تکمیل این طرح است؛ هرچند که موانعی در این مسیر وجود دارد.

شکایت از کاخ سفید برای مذاکرات پنهانی با ایران

ایسنا: مرکز قانون و عدالت آمریکا (ACL) دادخواستی را علیه وزارت امور خارجه این کشور مطرح کرد و از این وزارتخانه خواست تا از قوانین پیروی کند و جزئیاتی را ارائه دهد که منجر به روشن شدن بخش های پنهانی توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 شود. وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این اذعان کرده بود، در نسخه منتشر شده از ویدئوی یک نشست خبری در سال 2013 بخش های مربوط به مذاکرات هسته ای محرمانه با ایران، حذف شده است اما مشخص نکرد چه کسی در وزارت امور خارجه دستور این کار را داده است. جی سکولو، مشاور ارشد مرکز قانون و عدالت آمریکا، گفت: گروه ما آماده است تا این پرونده را برای حاکمیت قانون پیگیری و این پنهان کاری شرم آور را شفاف سازی کند.

انتشار جزئیات علل انحراف قایق ملوانان آمریکایی

ایلنا: سخنگوی نیروی دریایی آمریکا گفت قرار است جزئیات بیشتری درباره انحراف قایق ملوانان آمریکایی در روز پنجشنبه، منتشر شود. این یافته های جدید می تواند حقیقت را درباره چگونگی انحراف این تفنگداران از مسیر تعیین شده شان در منطقه و سپس بازداشت شان به وسیله نیروهای ایرانی مشخص کند. در این گزارش همچنین جزئیاتی دیگر درباره نحوه برخورد با ملوانان آمریکایی در ایران، منتشر می شود.