آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۹
سینما
۱۲

همراهی یزدان بخش با «سارا و آیدا»

شیرین یزدان بخش، اولین بار با فیلم «لطفا مزاحم نشوید» به کارگردانی محسن عبدالوهاب و محصول سال 88 در سینما دیده شد و البته برای بازی خوبش سیمرغ بلورین نقش مکمل زن در جشنواره فیلم فجر را هم دریافت کرد. او که امسال دو فیلم «ابد و یک روز» و «عادت نمی کنیم» را بر پرده سینماها داشت، بتازگی به گروه بازیگران فیلم «سارا و آیدا» پیوست.

به گزارش جام جم، کارگردانی این فیلم را که آخرین روزهای پیش تولید را می گذراند، مازیار میری به عهده دارد. قرار است فیلم همین هفته در تهران کلید بخورد.

بجز شیرین یزدان بخش، سعید چنگیزیان هم بازیگر دیگری است که اخیرا به این پروژه سینمایی اضافه شده است. چنگیزیان پیش از این در مجموعه تلویزیونی «گاهی به پشت سر نگاه کن» با مازیار میری همکاری داشته است.

مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی و غزل شاکری، نقش های اصلی «سارا و آیدا» را بازی می کنند.

این فیلم یک اثر اجتماعی محسوب می شود که تمام فیلمبرداری آن در تهران انجام خواهد شد. ظاهرا «سارا و آیدا» فضایی نزدیک به «سعادت آباد» اثر تحسین شده مازیار میری دارد. فیلمنامه این فیلم را امیر عربی به نگارش درآورده و مجری طرح نیز همایون اسعدیان است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آنها به خطر افتاده و حالاباید به کمک هم شرایط را به حالت عادی برگردانند، اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر می ایستند؟»

حسین جعفریان، مدیر فیلمبرداری و مهرداد میرکیانی، طراح چهره پردازی این فیلم هستند. مازیار میری، کارگردان «سارا و آیدا»، ساخت آثاری چون «پاداش سکوت» و «حوض نقاشی» را در کارنامه دارد.