آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۹
سینما
۱۲

گلایه متوسلانی از جشنواره زدگی

محمد متوسلانی، بازیگر و کارگردان قدیمی سینما را با آثاری چون «کفش های میرزانوروز» و «دو روی سکه» به یاد می آوریم؛ اولی یک فیلم کمدی با بازی علی نصیریان و محمدعلی کشاورز بود و دومی فیلمی اجتماعی با بازی ابوالفضل پورعرب و امین حیایی. به عنوان بازیگر هم او را در سال های اخیر در فیلم «گناهکاران» ساخته فرامرز قریبیان دیده ایم.

این بازیگر بتازگی در اظهارنظری نسبت به تعدد جشنواره های سینمایی و گرایش برخی کارگردان ها به آنها واکنش نشان داد و گفت: جشنواره زدگی در سینمای ایران باید از بین برود؛ مگر ما سالانه چه میزان تولید داریم که این همه جشنواره ریز و درشت و بی خاصیت در سینما برگزار می کنیم و به دنبال جنجال هستیم؟

متوسلانی در گفت وگو با سینماپرس افزود: اوضاع بسیار بدی در سینمای ما به وجود آمده و سالانه شاهد برگزاری ده ها جشنواره فیلم ریز و درشت هستیم که همگی تعدادی فیلم های تکراری را به نمایش می گذارند و هیچ عایدی مثبتی برای سینما در پی ندارند که اگر میزان برگزاری این جشنواره ها به حداقل برسد، می توان بودجه های کلان برگزاری آنها را صرف ترمیم زیرساخت های سینمای کشور و تولیدات آثار سینمایی ارزشمند کرد. متوسلانی سپس با ابراز تاسف برای فیلمسازانی که صرفا آثارشان را به خاطر حضور در جشنواره ها می سازند، گفت: کاری که این قبیل فیلمسازان انجام می دهند، فقط برای خودنمایی است و اطمینان دارم که هیچ یک از آنها کارشان دلی نیست و اصلاهیچ اهمیتی به هنر نمی دهند و هنر و سینما برایشان مهم نیست.

ضمن این که به هیچ عنوان این مساله که فیلمی مورد توجه برخی جشنواره ها قرار می گیرد، نمی تواند نشانگر آن باشد که آن فیلم مهم و ارزشمند است.