آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۰۱
صفحه آخر
۱۲

تظاهرات گسترده مسلمانان اندونزی علیه فرماندار هتاک جاکارتا

صدها هزار مسلمان اندونزیایی روز گذشته با بر سر گذاشتن کلاه های سفیدرنگ در مرکز «جاکارتا» پایتخت بزرگ ترین کشورمسلمان جهان تجمع کردند تا بار دیگر درخواست خود برای دستگیری و محاکمه «باسوکی تجاجاح پورناما»فرماندار چینی تبار و مسیحی این شهر را به جرم هتاکی به قرآن مطرح کنند.

پس از اعتراضات 4 نوامبر (14 آبان) این برای دومین بار است که مسلمانان اندونزی در اعتراض به فرماندار جاکارتا که وی را «کافر» می خوانند، در خیابان های این شهر تجمع اعتراض آمیز برگزار می کنند. در نخستین حرکت اعتراضی (14 آبان ماه سال جاری) یک نفر کشته و بیش از 100 نفر به دلیل استفاده نیروهای امنیتی از گاز اشک آور و آب فشار قوی مصدوم شدند.

وی که قصد دارد در انتخابات ماه فوریه سال آینده هم شرکت کند در اظهاراتی توهین آمیز به قرآن و اسلام مدعی شد که مسلمانان از قرآن «سوءاستفاده» می کنند!

رئیس جمهور اندونزی که زمانی فرماندار جاکارتا، معاونش بود روز گذشته هنگام برگزاری اعتراضات و پیش از نماز جمعه در بین جمعیت معترض حاضر شد. گفتنی است فرماندار هتاک جاکارتا پیش از این و با مشاهده موج عظیم اعتراض ها از مسلمانان عذرخواهی کرد اما معترضان می گویند عذرخواهی کافی نیست و «پورناما» باید برکنار و محاکمه شود.