آرشیو شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۵
ورزش
۱۸

این بار و با پیروی از یک سبک خاص فوتبال استان ها زنده می شود

فدراسیون فوتبال قصد دارد مسابقات فوتبال استانی را همچون دهه 60 راه اندازی کند؛ سال هایی که به خاطر شرایط کشور خبری از رقابت های لیگ نبود.

با این حال مسابقات استانی که قرار است دوباره برگزار شود در رده های سنی پایین خواهد بود. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کشور را به 9 منطقه تقسیم کردیم و در سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در بخش مسابقات رخ داد. سال آینده مسابقات استانی را دوباره راه اندازی می کنیم و در بخش های نوجوانان، جوانان و امید خواهند بود. تیم منتخب شهرستان و بعد از آن منتخب استان انتخاب می شود و با سایر استان ها رقابت می کند. این گونه کل فوتبال شهرستان ها فعال می شود. اگر استعدادی در شهرستان های دورافتاده باشد، با این مسابقات دیده می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با راه اندازی مجمع استانی می توان ادعا داشت که همه کشور را در مطالعات خود دیده ایم. برای آن دسته از افرادی که در باشگاه ها حضور ندارند و جذب نشدند، مسابقاتی را برای سال آینده تدارک دیدیم و برنامه ای که با کی روش داشتیم این است. همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید هم باید براساس یک استاندارد فوتبال بازی کنند.