آرشیو سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۶۰
دانش و پژوهش
۷

پس از مقطع ابتدایی، 6 درصد از دانش آموزان لرستان ترک تحصیل می کنند

مدیرکل آموزش وپرورش استان لرستان گفت: 6 درصد از دانش آموزان لرستان بعد از مقطع ابتدایی ترک تحصیل می کنند.

خدانظر دریکوند افزود: علت آن پراکندگی مناطق جغرافیایی، صعب العبور بودن، روستایی بودن و نبود مدارس متوسطه اول و دوم در خیلی از مناطق محروم است.

وی افزود: دانش آموزان ما در دوره ابتدایی 98/78 صدم درصد، متوسطه اول 91/82 درصد و متوسطه دو 77/55 است که نشان دهنده این است حدود 6 درصد از دانش آموزان ما بعد از دوران ابتدایی ترک تحصیل می کند از گذر ابتدایی به متوسطه دوم 20 درصد کنار می روند و علت آن پراکندگی مناطق جغرافیایی، صعب العبور بودن، روستایی بودن و نبود مدارس متوسطه اول و دوم در خیلی از مناطق محروم است که دو کار باید انجام داد یکی شبانه روزی ها را گسترش و تجهیز کرد و دوم اینکه طرح مینی بوس رانی را افزایش دهیم یعنی دانش آموزان روستاهای هم جوار را تجمیع کرد.

وی بیان کرد: در لرستان 65 مدرسه خشتی، 18 مدرسه شبه کپری، 27 مدرسه کپری، 181 کانکسی و 86 مدرسه چادری عشایری وجود دارد.

دریکوند گفت: هزار و 50 مدرسه فضای تخریبی و 628 مدرسه نیازمند مقاوم سازی است که در دو سال امکان جمع کردن رفع مشکل آن نیست بنابراین در جلسه با خیرین مقرر شد، 38 مدرسه خشتی گلی توسط قرارگاه خاتم و 24 مدرسه توسط مجمع خیران احداث شود. بنا شد جشنواره خیران مدرسه ساز در مرکز استان نیز برگزار شود و از خیران کشوری دعوت شود و استاندار قول داد هر چه خیران آورده داشته باشند در اعتبار سال 97 منظور کنند و سازمان نوسازی مدارس پذیرفت به همان میزان کمک کند.

وی تصریح کرد: بیش از 8 میلیارد تومان بدهی آب، برق و گاز داریم که آموزش وپرورش توان پرداخت آن را ندارد و سال گذشته توانستم حدود دو میلیارد سرانه بگیرم اما تاثیر چندانی نداشت.