آرشیو یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۸۸
ورزشی
۹

داوری از انتخابات بوکس کنار گذاشته می شود؟!

تلاش های انتخاباتی برای حضور در مجمع فدراسیون بوکس در شرایط نابرابری در حال پیگیری است.

پنجم دی ماه بالاخره و پس از 28 سال جانشین احمد ناطق نوری در فدراسیون بوکس مشخص خواهد شد. 10 کاندیدا برای شرکت در انتخابات این فدراسیون ثبت نام کردند که یک نفر به دلیل دارا نبودن شرایط مدیریتی جواز حضور در این مجمع را ندارد. اما از میان گزینه های حاضر در مجمع انتخاباتی سه گزینه (داوری، حسینی و ثوری) دارای بیشترین شانس برای تصدی ریاست فدراسیون هستند. گزینه هایی که البته هرگز شرایط برابری برای تبلیغات خود ندارند!

با استعفای ناطق نوری، داوری سرپرست فدراسیون بوکس شد. او در بدو ورودش به فدراسیون اعلام کرد که برنامه ای برای شرکت در انتخابات ندارد ولی حدود دو ماه بعد برای حضور در مجمع انتخاباتی ثبت نام کرد. در همان ابتدای ورود داوری به مجمع، وی حسینی نایب رئیس فدراسیون بوکس را یکی از رقبای اصلی خود در انتخابات می دانست. شاید از همین رو بود که تمام برنامه هایی که ماه ها قبل توسط حسینی به واسطه نایب رئیسی و ریاست کمیته فنی اتخاذ شده بود کنسل شد؛ از برپایی اردوی مشترک با کوبایی ها گرفته تا برکناری سرمربی کوبایی.

در این میان حسین ثوری مدیرکل ورزش سیستان و بلوچستان که خود سالها ریاست هیئت بوکس این استان را بر عهده داشته آرام و بی صدا مشغول رایزنی با هیئت های استانی است تا این تصور بوجود آید که وی شانس زیادی برای رسیدن به صندلی ریاست بوکس دارد.

حالا درآستانه انتخابات فدراسیون بوکس، مهم ترین پرسشی که مطرح بوده این است که آیا شرایط برای کاندیدایی که سرپرستی فدراسیون را بر عهده دارد با دیگر کاندیداها برابر است؟! چندی قبل محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان در این باره گفته بود: به خانواده بوکس بگویید نگران نباشند انتخابات کاملا عادلانه برگزار می شود!

این پاسخ داورزنی دو احتمال را به وجود می آورد یا داوری از سرپرستی فدراسیون کنار گذاشته می شود و در شرایطی برابر با دیگر کاندیداها در انتخابات شرکت می کند و یا اصلا داوری در انتخابات شرکت نمی کند. اگر قرار بود احتمال نخست به واقعیت بپیوندد همین حالا هم دیر است چرا که برنامه های عجولانه ای در بوکس در حال اجراست که صرفا از آن به عنوان تبلیغ تعبیر می شود.