آرشیو یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۴۳۸۴
هنر و ادبیات
۸
خبرنامه

از پرفروش ترین فیلم برنده نخل طلا تا روایتی از زندگی والتر بنیامین

تجلیل از زندگی استادانه جمشید مشایخی

گروه فرهنگ و هنر: آیین نکوداشت هنرمند فقید سینما، تئاتر و تلویزیون، جمشید مشایخی، پرفروش شدن فیلمی که به تازگی جایزه نخل طلا را از جشنواره کن دریافت کرد و معرفی بازیگران «فرشته تاریخ» خبرهایی است که در خبرنامه امروز می خوانید.

بزرگداشتی برای بازیگر کهنه کار

آیین نکوداشت هنرمند فقید سینما، تئاتر و تلویزیون، جمشید مشایخی در فرهنگستان هنر برگزار می شود. در ادامه طرح تجلیل از هنرمندان پیشکسوت با عنوان «روایتی از زندگی استادانه»، از یک عمر فعالیت هنری زنده یاد استاد جمشید مشایخی، بازیگر بنام کشورمان تجلیل و قدردانی می شود.

«انگل» پرفروش ترین فیلم برنده نخل طلا

فیلم «انگل» ساخته بونگ جون هو، فیلمساز اهل کره جنوبی که به تازگی نخل طلای کن 2019 را به خانه برد، با فروش آغازین و رکوردشکن 25 میلیون دلاری در مسیر تبدیل شدن به پرفروش ترین فیلم برنده نخل طلا در گیشه جهانی قرار گرفته است.

معرفی بازیگران «فرشته تاریخ»

«فرشته تاریخ» به نویسندگی و کارگردانی محمد رضایی راد، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر، از ابتدای تابستان در سالن چهارسوی مجموعه «تئاترشهر» روی صحنه خواهد رفت. در اجرای «فرشته تاریخ» که کاری از «گروه تئاتر خانه» است، محمد رضایی راد که گفته می شود تجربه متفاوت در میان آثار اوست، با رویکردی آزاد به روایت آخرین شب از زندگی والتر بنیامین، فیلسوف شناخته شده آلمانی پرداخته و به سیری در زندگی و اندیشه های والتر بنیامین و واکاوی جایگاه انسان در برابر تاریخ می پردازد.