آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۶
زیست بوم
۱۹

خبر در خبر

  • نقی شعبانیان، معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: با توجه به مسیری که قرار است خط آهن رشت - آستارا در آن اجرا شود، ارزیابی خسارات زیست محیطی این طرح باید هم توسط سازمان حفاظت محیط زیست و هم سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور انجام شود؛ یعنی این دو سازمان باید درباره عوارض حاصل از اجرای طرح بر طبیعت و مسائلی نظیر رانش و لغزش زمین، افتادن و قطع درختان و تخریب زیستگاه های حیات وحش، ارزیابی خسارات انجام دهند و بعد از آن دستگاه های متولی می توانند این طرح را اجرا کنند.
  • سرهنگ علیرضا طاهری، فرمانده یگان منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به اینکه این استان پایگاه اطفای حریق هوایی ندارد، گفت: ایجاد 2 پایگاه اطفای حریق در اصفهان برای مهار آتش سوزی مراتع و جنگل ها ضروری است.
  • رضا بیانی، مدیرکل اداره منابع طبیعی استان تهران گفت: حدود 21 بوستان روستایی در کمیته ساماندهی اداره کل منابع طبیعی استان تهران به تایید رسیده است که شش مورد در حال ایجاد است و تا پایان سال نیز همراه با درخواست شهرستان ها و همکاری بین شوراهای روستاهای مشخص شده، 15مورد دیگر نیز به مرحله اجرا خواهد رسید.
  • سید حسین موسوی فر، رئیس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست از استقرار دبیرخانه کنفرانس بین المللی گرد و غبار در این مرکز خبر داد.
  • سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه محیط زیست، مطالبه گر پرونده شهادت محیطبانان است، گفت: برای قرار گرفتن نام کسانی که در راه حفظ محیط زیست و مراقبت از انفال الهی جان خود را از دست دادند در ردیف شهدا، محیط زیست مطالبه گر و درخواست کننده است و موضوع را پیگیری می کند.
  • هادی شاهرودی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی از بازنگری و اصلاح حریم «باغ و عمارت رحیم آباد» خبر داد.
  • منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: 2 طرح مطالعاتی کاهش خطر و پاسخ به بحران با همکاری کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در استان اصفهان در حال انجام بوده است .
  • به گفته ابوالحسن اتابکی، دانش آموخته زبان های باستانی و دکترای تاریخ، موفق به کشف «تصویر درخت سرو» در کنار یک «کتیبه پهلوی مربوط به استودانی از بهدینان زرتشتی در یکی از شهرهای مرودشت در اواخر دوره ساسانی» شدیم که بر دل صخره های این مکان به شیوه خراشیدگی حکاکی شده است.