آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۲۳۵۹۸
شهرستان ها
۸

تولید 50 هزار تن گوشت قرمز و مرغ در خراسان جنوبی

بیرجند - خبرنگار اطلاعات: بیش از 611 واحد صنعتی در بخش دام و طیور در استان خراسان جنوبی فعالیت می کنند.

مهندس علی اکبر تناکی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با بیان این مطلب افزود: جهاد کشاورزی در برنامه 5 ساله چهارم توسعه و براساس سند تلفیقی اسناد توسعه بخشی و فرابخشی در زمینه تبدیل دامداریهای سنتی به دامپروری صنعتی و تامین علوفه موردنیاز دامداریها سرمایه گذاری و حمایت می کند.وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کل تولیدات دامی این استان هزار و 476 تن است.

سرپرست معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز، گفت در بخش دامپروری این استان تحول اساسی صورت گرفته است.

مهندس محمود اشرفی، استقبال مردم درگسترش و توسعه بخش دامپروری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: میزان تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ در سال 84 حدود 50 هزار تن بوده که این رقم نسبت به سال قبل از آن 10درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: با توجه به میانگین مصرف سرانه استان، سالانه حدود 30 هزار تن گوشت مرغ و گوشت قرمز مازاد بر مصرف استان خراسان جنوبی به استانهای مجاور از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان و سایر استانها صادر می شود.

اشرفی، جمعیت شتر در استان خراسان جنوبی را 20هزار نفر اعلام کرد و گفت: این استان از نظر جمعیت شتر رتبه سوم کشور را دارد.

وی گفت: در صورت حمایت از حرفه شترداری، این استان موقعیت مناسبی در زمینه پرورش شتر دارد. اشرفی، فقر شدید مراتع براثر خشکسالی های مداوم، ضعف بنیه اقتصادی دامداران و نبود نقدینگی، پائین بودن سطح آگاهی دامداران نسبت به عوامل مؤثر در افزایش تولید، وابستگی دامداران به تسهیلات بانکی و عدم توان بازپرداخت وامها را از مهمترین مشکلات بخش دامپروری در این استان عنوان کرد.