آرشیو سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۲۳۵۹۹
سیاست
۱۶

با سفر "کرزای" به دهلی نو: هند و افغانستان سه یادداشت تفاهم امضا کردند

دهلی نو - واحد مرکزی خبر:

"حامد کرزای"، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان که در هند به سر می برد، دیروز (دوشنبه) در دیدار با "مان موهان سینگ"، نخست وزیر هند، در زمینه روابط دوجانبه و گسترش همکاری های دو کشور گفتگو کرد.

به گزارش رسیده، در دومین روز از سفر چهار روزه "حامد کرزای" به هند، دو کشور سه یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

این سه یادداشت تفاهم در زمینه همکاری در بخش آموزش عالی، توسعه منابع روستایی و توسعه تجارت بین دو کشور است.

در این میان، "عبدالکلام"، رئیس جمهوری هند نسبت به

افزایش ناآرامی در برخی از استان های افغانستان ابراز نگرانی کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری پی.تی.آی. هند، دکتر "ای.پی.جی. عبدالکلام"، در ضیافت شامی که به افتخار "حامد کرزای"، همتای افغان خود، در محل کاخ ریاست جمهوری هند ترتیب داده بود، گفت: ما نسبت به افزایش موارد ناآرامی در برخی از استان های افغانستان در طول چند ماه گذشته و نیز ماهیت این حملات نگران هستیم.

درتحولی دیگر، بر اثر وقوع انفجار در استان "هلمند" واقع در جنوب افغانستان، دو تن از نیروهای پلیس افغان که سرگرم تخریب کشتزارهای خشخاش بودند، کشته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند. همچنین براثر حمله انتحاری در نزدیکی پایگاه نیروهای ارتش ملی افغانستان در استان پکتیکا، دست کم شش سرباز افغان زخمی شدند.

به گزارش رسیده، ژنرال "ظاهر عظیمی" سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: این حمله انتحاری در شهرستان "برمل" استان "پکتیکا" و در نزدیکی یک پایگاه نیروهای ارتش ملی به وقوع پیوست که براثر آن فرد انتحارکننده کشته شد.

وی با بیان اینکه وضع جسمی چهار سرباز زخمی وخیم است، افزود: یک فرد مسلح ناشناس مقادیری مواد منفجره را در لباس های خود جاسازی کرده بود و در نزدیکی پایگاه نیروهای ارتش ملی خود را منفجر کرد.

استاندار "بادغیس"، واقع در جنوب غرب افغانستان نیز اعلام کرد که شبه نظامیان طالبان، پریشب (یکشنبه) یک مرکز بهداشت و درمان را در این استان آتش زدند.

"عنایت الله عنایت" روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: افراد مسلح در منطقه "قادیس" این استان با حمله به مرکز یاد شده، چهار نفر را هم در این ولایت کشتند و مرکز بهداشت و درمان منطقه را نیز آتش زدند.