آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۶۲
بازار سرمایه
۱۰

برای سال مالی 84، 488 ریال سود به هر سهم سیمان داراب اختصاص یافت

شرکت سیمان داراب صورت های مالی سالانه منتهی به پایان سال گذشته را حسابرسی شده منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ما، شرکت سیمان داراب اطلاعات و صورت های مالی 12 ماه منتهی به پایان اسفند 84 شامل ترازنامه، حساب سود و زیان و جریان وجوه نقد را ارایه کرد.

بر این اساس، شرکت در دوره مذکور مبلغ 339 میلیارد ریال از بابت فروش کسب کرد که پس از کسر بهای تمام شده کالای فروش رفته سود ناخالص شرکت به مبلغ 169 میلیارد ریال رسید.

همچنین از سود ناخالص شرکت هزینه های فروش، اداری، عمومی کسر و سود عملیاتی شرکت مبلغ 150 میلیارد ریال اعلام شد.

به سود عملیاتی، سایر درآمدهای غیرعملیاتی اضافه شد و پس از کسر هزینه های مالی و مالیات از این رقم، سود خالص دوره به مبلغ 121 میلیارد ریال رسید. به این ترتیب شرکت موفق شد برای سال مالی 84 به ازای هر سهم مبلغ 488 ریال سود کنار بگذارد. در عین حال به سود خالص دوره، سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و پس از کسر تعدیلات سنواتی مبلغ 128 میلیارد ریال به عنوان سود قابل تخصیص در حساب های شرکت منظور شد. بنابراین حسابرس مستقل شرکت نیز گزارش حسابرسی خود را ارایه کرد که طی آن به استثنای محدودیت در بند سه حسابرسی این مؤسسه طبق استانداردهای حسابرسی انجام شده است.

بر این مبنا در بند 33) آمده است: «اهم نتایج حاصل از تاییدیه های دریافتی توسط این مؤسسه در تاریخ ترازنامه حاکی از وجود مغایرات نامساعدی با شرکت های پل و دژ و سامان محیط به این ترتیب به میزان یک میلیارد و 500 و یک میلیارد و 700 میلیون ریال است که توجیهات لازم در مورد علل اختلاف حساب های فوق به این مؤسسه ارایه نشده است. همچنین طبق تاییدیه دریافتی از بانک ملی ایران شعبه سعدی، میزان پیش پرداخت اعتبارات اسنادی با مقادیر مندرج در حساب های شرکت دارای مغایرت مساعدی به میزان 8/250 میلیون ریال است و تاییدیه های درخواستی از وکیل شرکت و دو مورد از فروشندگان خارجی تا تاریخ تنظیم این گزارش واصل نشده است. با توجه به مراتب مزبور، آثار احتمالی مربوطه بر صورت های مالی مورد گزارش مشخص نیست.