آرشیو پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۲۳۶۱۲
شهرستان ها
۸

وزیر مسکن در مشهد اعلام کرد

300 میلیون دلار برای بهسازی بافتهای فرسوده اطراف حرم رضوی اختصاص یافت

بخشی از بافت های فرسوده اطراف حرم امام رضا(ع) در کاربریهای اقامتی، خدماتی و پذیرایی به سرمایه گذاران خارجی مسلمان واگذار می شود

مشهد- خبرنگار اطلاعات: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: واگذاری بخشی از بافتهای فرسوده اطراف حرم رضوی به شیعیان جهان در مرحله نهایی است.محمد سعیدی کیا که در مشهد سخن می گفت، افزود: با اجرای این طرح که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده 4 درصد از بافتهای پیرامونی حرم رضوی به سرمایه گذاران خارجی مسلمان در کاربریهای اقامتی، خدماتی و پذیرایی واگذار می شود.

وی گفت: کمیته ای ویژه برای چگونگی واگذاری بافتهای فرسوده در اطراف حرم شیعیان دیگر کشورها به زودی تشکیل خواهد شد.

سعیدی کیا افزود: در این کمیته تقاضاهای سرمایه گذاران خارجی مسلمان بررسی شده تا با اطمینان، اراضی تعریف شده واگذار شود.

وزیر مسکن و شهرسازی از فراهم کردن مقدمات تشکیل صندوق کمک به احیاء بافتهای پیرامونی حرم رضوی خبر داد و تصریح کرد: با تقویت این صندوق علاوه بر تامین منابع مالی لازم، به احیاء بافتهای فرسوده کمک خواهد شد.

سعیدی کیا افزود: برای تقویت این صندوق وزارت مسکن 10 درصد از درآمد حاص از فروش زمینهایی را که در استانها در اختیار این وزارتخانه است، اختصاص می دهد.

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: احیاء بافتهای فرسوده حرم رضوی در اولویت نخست سیاستهای راهبردی وزارت مسکن قرار دارد.

وی گفت: نوسازی و گسترش حرم مطهر رضوی از سوی آستان قدس و بهسازی و نوسازی بافتهای پیرامونی آن از طرف دولت و شهرداری مشهد، حرم امام رضا را به صورت یکپارچه در خواهد آورد.

وزیر مسکن و شهرسازی افزود: آیین نامه اجرایی احیاء بافتهای فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی با استفاده از اعتبارات فاینانس به زودی ابلاغ می شود.

وی اعلام کرد: در نشست اخیر دولت در مشهد 300 میلیون دلار اعتبار فاینانس برای بهسازی بافتهای فرسوده اطراف حرم رضوی به تصویب رسید.

وی گفت: هم اکنون در حال بررسی طرحهای ارائه شده شهرداری مشهد و تعیین بانک عامل است.

به گفته سعید ی کیا با تصویب طرحهای شهری شهرداری مشهد در شورای اقتصاد، احیاء بافتهای فرسوده پیرامون حرم رضوی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

گفتنی است؛ گسترده بافتهای فرسوده پیرامونی حرم رضوی 276 هکتار است.