آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۲۳۶۵۵
اقتصاد روز
۱۹

رئیس هیات مدیره این شرکت بیان کرد

سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری برای تولید آبمیوه <رانی>در ایران

در ایران –>



با راه اندازی نخستین کارخانه آبمیوه "رانی"در سه ماهه نخست سال 86، ایران از واردات این نوشیدنی بی نیاز است.

به گزارش مهر، عادل العوجان رئیس هیات مدیره گروه صنعتی "العوجان" در گفتگو با خبرنگاران گفت: این شرکت عربستانی یکصد میلیون دلار به ساخت کارخانه "رانی ایرانیان" و کارخانه قوطی سازی "آلومینیوم کاوه" در ایران اختصاص خواهد داد.

وی افزود: کارخانه رانی ایرانیان با سرمایه گذاری 40 میلیون دلار و کارخانه قوطی سازی آلومینیوم کاوه با سرمایه گذاری 60 میلیون دلار در سه ماهه نخست سال 86 احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

العوجان تصریح کرد: این کارخانه با هدف تولید نوشیدنی های میوه ای و با ظرفیت سالانه 288 میلیون قوطی راه اندازی می شود.

وی، میزان اشتغالزایی این پروژه را در فاز نخست 300 نفر ذکر کرد و گفت: تولیدات کارخانه "رانی ایرانیان" علاوه بر ارائه در بازار ایران به بازارهای کشورهای همجوار صادر خواهد شد.

رئیس هیات مدیره گروه صنعتی العوجان با اشاره به اینکه هم اکنون 35 درصد بازار خاورمیانه و ایران در دست این شرکت صنعتی است، گفت: با تولید "رانی ایرانیان"قیمت این آبمیوه در ایران کاهش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه مواد اولیه این کارخانه توسط بزرگترین و بهترین کارخانه های ایران تامین می شود، گفت: این کارخانه با همکاری دو کارخانه دیگر صنایع العوجان دردمام عربستان و دبی امارات تولیدات این شرکت را تا سقف دو میلیارد قوطی در سال توسعه خواهند داد.

به گفته وی، کارخانه قوطی سازی "آلومینیوم کاوه" در زمینی به مساحت 56 هزار متر و با ظرفیت تولید سالانه 550 میلیون قوطی و با هدف تولید قوطی آلومینیوم دو تکه و تامین نیازهای کارخانه "رانی ایرانیان" احداث می شودکه علاوه بر تامین نیاز تولید کنندگان نوشیدنی های میوه ای و نوشابه های گازدار ایران به قوطی آلومینیومی، صنایع ایران را از واردات این نوع محصول بی نیاز می کند.

العوجان افزود: این شرکت صنعتی هم اکنون تولیدات خود را به بازارهای خاورمیانه و آفریقای شمالی صادر می کند و با راه اندازی کارخانه "رانی ایرانیان" علاوه بر توقف واردات رانی به ایران، تولیدات این کارخانه به بازارهای کشورهای همجوار نیز صادر خواهد شد.

وی با اشاره به گستردگی بازار ایران، تصریح کرد: ایران به علت در دسترس داشتن میوه به اندازه کافی از مزیت خوبی برای تولید آبمیوه برخوردار است.