آرشیو پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۵، شماره ۲۱۷
بازار سرمایه
۱۰

اعلام دلایل تحقق EPS نفت پارس با 276 ریال افزایش

افزایش مقدار و تعدیلات نرخ فروش، افزایش مقدار تولید و افزایش هزینه های مواد اولیه موجب شد تا شرکت نفت پارس درآمد هرسهم را با 276 ریال افزایش محقق کند.

به گزارش خبرنگار ما، شرکت نفت پارس پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 84 را در تاریخ 27 بهمن ماه 83 با سرمایه50 میلیارد ریال مبلغ سه هزار و 579 ریال و با سرمایه یکصد میلیارد ریال در تاریخ های هفت و 20 مهرماه 84 مبلغ یک هزار و 879 ریال و در تاریخ 20 دی ماه همان سال مبلغ دو هزار و 51 ریال اعلام کرده بود که در پایان مبلغ دو هزار و 327 ریال محقق شد.

شرکت دلایل تعدیل اخیر را افزایش مقدار و تعدیلات نرخ فروش، افزایش مقدار تولید، افزایش هزینه های مواد اولیه، افزایش هزینه های دستمزد و سربار و افزایش هزینه های مالی اعلام کرده است.

طبق اطلاعیه سازمان بورس، هیات مدیره شرکت تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال مالی 84 را بین صاحبان سهام معادل 75 درصد، به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.براساس این اطلاعیه و به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق العاده و صورت جلسه هیات مدیره مورخ هشت شهریورماه 84 سرمایه شرکت از مبلغ 50 میلیارد ریال به مبلغ یکصد میلیارد ریال از محل سود انباشته افزایش یافته است.

شرکت عملکرد سال مالی 84 را در مقایسه با سال مالی 83 از نظر فروش با 24 درصد، بهای تمام شده کالای فروش رفته با 21 درصد، سود عملیاتی با 33 درصد و سود پس از کسر مالیات با 24 درصد افزایش پیش بینی کرده است.

همچنین شرکت اعلام کرده است که شرکت فوادری (سهام دار عمده) معاف از مالیات است که مالیات آن محاسبه شده ولی به خود شرکت پرداخت می شود.