آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۲۳۶۸۴
تحلیل کالا
۲۳

بررسی علل کاهش قیمت سهام پتروشیمی آبادان و شفاف سازی رفتار قیمت این سهم

گروه بورس: بررسی روند و وضعیت کنونی قیمت سهام پتروشیمی آبادان قابل تعمق است.

روند افزایشی کوتاه مدت در سهام شرکت پتروشیمی آبادان با حجم معاملات کم، توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. همانطور که در نمودار قیمت سهام این شرکت بورسی مشاهده می شود، این سهم افزایش قیمت زیادی را در ماه های اخیر تجربه کرده است. سهام پتروشیمی آبادان از اواخر اسفندماه 1384 حرکت صعودی خود را از سطح 7700 ریال آغاز کرد و تا به سطح 13000 ریال رسید. عرضه های جدی این سهم در این سطح ظاهر شد.

البته با توجه به افزایش قیمت های اخیر این سهم در ماه های اخیر افزایش عرضه در سطح مذکور طبیعی است.

به کل باید گفت که درحال حاضر انتظار کاهش قیمت و روند نزولی کوتاه مدت داریم.

لازم به ذکر است که به دلیل روند افزایشی بلندمدت، هرگونه کاهش قیمت در نمودار قیمت این سهم موقتی به نظر می رسد. در واقع چنین به نظر می آید که قیمت سهام این شرکت در حال تشکیل روند اصلاحی خود است.

بررسی های بیشتر در نمودار قیمت سهام شرکت پتروشیمی آبادان حاکی از نوسان میان مدت این سهم در کانالی رو به جلو در دامنه تقریبی 7000 تا 9500 ریال است.

نماگرهای تحلیل تکنیکی

RSI

همانطور که در نمودار بالا نمایان است در ماه های اخیر منحنی این شاخص مدت زیادی را درسطوح بالایی خود درنوسان بوده است. کاهش منحنی این شاخص از سطح 70 می تواند حاکی از کاهش قیمت این سهم در کوتاه مدت و کاهش موقتی قیمت آن باشد.

CCI

این نمانگر سیر نزولی در پیش گرفته است و کاهش منحنی شاخص مزبور از سطح 100 سیگنال فروش و علامت کاهش قیمت این سهم در کوتاه مدت می باشد. در حال حاضر این نماگر در سطح "صفر" به سمت پایین در نوسان است.

MACD

افزایش ناگهانی این شاخص در سطوح بالایی خود و فاصله گرفتن میانگین های این شاخص حاکی از بحرانی شدن روند و کاهش موقتی در این سهم می باشد.

سطوح حمایت و مقاومت

سطح حمایت این سهم در دامنه بین 10000 ریال تا 10500 ریال و سپس در دامنه بین 9000 تا 9300 و سپس در 7700 ریال (سطح حمایت قوی) به چشم می خورد. مقاومت های آن نیز در دامنه 12000 ریال تا 13000 ریال و سپس در دامنه 15000 تا 16000 ریال (مقاومت قوی) دیده می شود. قیمت جاری این سهم 11776 ریال می باشد.