آرشیو دوشنبه ۹ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸
بازار سرمایه
۱۲
اخبار شرکت ها

EPS تولید محور خودرو 289 ریال اعلام شد

سود سهام مصوب سال مالی 84 بانک پارسیان هفت ریال از پیش بینی سود هر سهم سال مالی 85 شرکت تولید محور خودرو کاست.

به گزارش خبرنگار ما، شرکت تولید محور خودرو، درآمد هر سهم را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند 85 در اردیبهشت 85 مبلغ 296 ریال پیش بینی کرد که با توجه به سود سهام مصوب سال مالی 84 بانک پارسیان این رقم به 289 ریال رسید.

با این حال شرکت در دوره سه ماهه منتهی به پایان خرداد سال جاری 11 درصد از این پیش بینی معادل 33 ریال آن را محقق کرد.

هم چنین شرکت در این دوره سه ماهه، 9 درصد از پیش بینی سالانه درآمد حاصل از فروش، هشت درصد از پیش بینی سالانه بهای تمام شده کالای فروش رفته و 12 درصد از پیش بینی سالانه سود عملیاتی را پوشش داد.براساس اطلاعیه سازمان بورس، هیات مدیره در نظر دارد تقسیم 100 درصد از سود قابل تقسیم پس از تعدیلات سنواتی و کسورات قانونی را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. این در حالی است که شرکت در اردیبهشت سال جاری سیاست تقسیم سود را مبلغ 84 میلیارد و 409 میلیون ریال (به ازای هر سهم 281 ریال) از سود قابل تقسیم سال مالی 85 اعلام کرده بود.

این شرکت 34/1 درصد از سهام بانک پارسیان را (با سرمایه پنج هزار میلیارد ریال) با بهای تمام شده 45 میلیارد و 359 میلیون ریال در اختیار دارد که درآمد حاصل از سرمایه گذاری در سال مالی 85 ناشی از سود نقدی سهام مذکور است.

پیش بینی عملکرد سال مالی 85 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از نظر فروش 20 درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 29 درصد افزایش، سود عملیاتی 14 درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات یک درصد کاهش نشان می دهد.