آرشیو پنجشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۲۵۲
صفحه آخر
۲۰
خبرآخر

روشنفکران از دین و مدرنیته می گویند

امروز پنج شنبه است و شما می توانید سروش، حجاریان، کدیور، فرهادپور و محمود صدری و چندین و چند اندیشمند برجسته دیگر را در حسینیه ارشاد ببینید و پای سخنانشان درباره دین و مدرنیته بنشینید. حتماخبر کلی همایش «دین و مدرنیته» را شنیده اید. همایشی که امروز از ساعت 30: 9 آغاز شده و تا ساعت 19 نیز ادامه خواهد داشت.

پس از حدود یک سال بازار کساد همایش ها و نشست های روشنفکران اصلاح طلب حالا باید به محمدعلی ابطحی، رییس این روزهای موسسه گفت وگوی ادیان، خسته نباشید گفت که همت کرده و جمع اضداد کرده است.

حسابش را بکنید که عبدالکریم سروش و مراد فرهادپور را در کنار سعید حجاریان و محسن کدیور ببینید و علیرضا علوی تبار و سارا شریعتی هم باشند. ضمن این که سیدحسین نصر و آرش نراقی هم قرار است مقاله ارایه کنند.

خلاصه برنامه خود را تنظیم کنید که سخنرانی سعید حجاریان را ساعت 10 صبح بشنوید و پس از آن، به ترتیب پای سخنرانی ژند شکیبی، علیرضا علوی تبار و محسن کدیور بنشینید.

همایش «دین و مدرنیته» در سه نوبت برگزار می شود و هر سخنران با آن همه حرف که دارد فقط 30 دقیقه زمان برای سخنرانی دارد و حتمادر این بین تعدادی بیش از وقت خود استفاده می کنند و تعدادی برای این که نظم خود را به حاضران اثبات کنند فقط 30 سخن خواهند گفت.

یکی از این افراد منظم، سخنران اول نوبت دوم همایش، یعنی عبدالکریم سروش، است که از ساعت 30: 13 دقیقه تا ساعت 14 درباره «دین و مدرنیته» سخن می گوید.پس از سروش که این سال ها از ایران دور بوده و پروژه تجدید تجربه اعتزال و نقد اخلاقی قدرت را پی می گرفته، سیدعلی طالقانی، سعید بینایی مطلق و محمد راسخ سخنرانی می کنند. در نوبت سوم هم محمود صدری از ساعت 30: 16 تا 17 سخنرانی می کند و پس از او مراد فرهادپور، علیرضا شجاعی زند و سارا شریعتی سخنرانی خواهند کرد.پس از هر نوبت، جلسه، با پرسش و پاسخ پیگیری خواهد شد که می توان پیش بینی کرد این بخش بسیار جذاب باشد.