آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۴۰۶۷
سیاسی
۲

خبر تصرف یک دکل حفاری نفتی متعلق به رومانی تکذیب شد

ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه در خصوص اخبار منتشره در زمینه تصرف یک دکل حفاری نفتی متعلق به رومانی گفت: این اخبار جوسازی رسانه ای و خلاف واقع بوده است.

وی افزود شرکت رومانیایی در تداوم اقدام غیرقانونی اولیه (خارج کردن برخی از تجهیزات حفاری از منطقه فعالیت)، امروز درصدد راهزنی دوم بود که به موقع نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه وارد عمل شدند و اجازه ندادند چنین اقدامی صورت بگیرد و اقدام غیرقانونی آنها را خنثی کردند.

حمیدرضا آصفی اضافه کرد: همکاری شرکتهای خصوصی و تخصصی رومانی و جمهوری اسلامی ایران در حوزه نفتی به ویژه حفاری سابقه چندین ساله دارد.

اخیرا برخی اختلافات حقوقی بین طرفین از طریق مذاکره حل و فصل نشده است و طرفین برای احقاق حقوق خود به مراجع قضایی مراجعه کرده اند و اقدامات انجام شده صرفا جنبه قضایی و حقوقی دارد و در راستای تامین منافع هریک از دو طرف نزد مراجع قضایی در دست پیگیری است.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: ادارات و سازمانهای دولتی در این مساله نقشی نداشته و از نظر مقررات قانونی امکان تاثیرگذاری بر اختلافات طرفین را ندارند، لذا بهتر است از برخی خبرسازی ها که در افکار عمومی ایجاد شبهه می کند پرهیز شود و اجازه داده شود پرونده رویه قضایی خود را تا حل و فصل نهایی بر اساس مقررات قانونی و حقوقی طی کند.