آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۲۷۴
گزارش
۷
دریچه

اولین شماره دو فصلنامه «تشکل» تابستان امسال منتشر شد.

تشکل، نشریه ای برای نهادهای مدنی

تشکل که قرار است نشریه ای برای تشکل های غیردولتی، انجمن های صنفی و دیگر نهادهای مدنی باشد، به مدیرمسوولی «زهرا نژاد بهرام» از فعالان جامعه مدنی منتشر می شود و درصدد است تشکل های مردمی را با نگاهی تازه در جهت پویایی بیش تر و کاهش دشواری ها یاری دهد و در حوزه های آموزشی، اطلاع رسانی و پژوهشی فعالیت کند. در شماره اول تشکل دکتر فریدون وردی نژاد درباره «رفتارهای تغییریافته سازمانی و جهت گیری در دنیای جدید» نوشته است. پروفسور محمدرضا شاهبنده به «مهارت های مدیریت روابط منابع انسانی» پرداخته است و ناهید حسینی در گزارشی با عنوان «شکوفایی اقتصاد در بازوان کار» نگاهی داشته به وضعیت تشکل های صنفی در حوزه های اقتصادی.

«تشکل» در مباحث مربوط با تشکل های غیردولتی نیز نقش واسطه ای این تشکل ها و تاثیر آن ها در افزایش سرمایه اجتماعی را به قلم لیلا صمدی مورد توجه قرار داده و در بخشی دیگر به شاخصه های زنان در مدیریت سازمان های غیردولتی پرداخته است.

معرفی «انجمن صنفی شرکت های ساختمانی»، «انجمن صادرکنندگان کالاهای صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی» و بررسی نقش بخش خصوصی در دستیابی به اهداف توسعه هزاره از دیگر مطالب این شماره هستند.

اولین شماره تشکل به دو زبان فارسی و انگلیسی در 40 صفحه به روی کیوسک آمده است و قیمت آن 1400 تومان است. وب سایت اینترنتی این نشریه نیز هم زمان با انتشار نسخه چاپی، در نشانی www.tashakol.info راه اندازی شده است.