آرشیو دوشنبه ۸ آبان ۱۳۸۵، شماره ۷۹۰۲
اخبار اقتصادی
۱۵

کارگران کارخانه چینی البرز قزوین پنج ماه حقوق دریافت نکرده اند

کارگران کارخانه چینی البرز قزوین پس از گذشت پنج ماه هنوز حقوقی دریافت نکرده اند.

نماینده کارگران این کارخانه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: از چهارم تیرماه سال جاری مدیر شرکت به بهانه اصلاح ساختار اقدام به تعطیلی شرکت به مدت 45 روز کرد.

قهرمان فلاح افزود: در مدت تعطیلی کارخانه 80 نفر از کارگران شرکت جهت آموزش به سازمان فنی و حرفه ای قزوین معرفی شدند که متاسفانه پس از اتمام دوره از ادامه کار و ورود این عده به کارخانه جلوگیری شده است.

وی گفت: در مدت تعطیلی شرکت هیچ اعتراضی از سوی کارگران به مراجع مختلف استانی صورت نگرفته ولی با ادامه این روند از 15 مهرماه جاری بانمایندگان عالی استان از جمله استاندار فرمانداری و کمیته امنیتی البرز و همچنین اداره کار استان قزوین مکاتبه کردیم.

وی تصریح کرد: در مدت پنج ماه تعطیلی تنها یک میلیون ریال به کارگران حقوق داده شده و برغم وجود مواد اولیه و انبار تولیدات که بالغ بر 20 میلیارد ریال است مدیران برای راه اندازی مجدد شرکت و پرداخت حقوق معوقه کارگران اقدامی نکرده اند.

به گفته وی در حال حاضر این شرکت دارای 270 نیروی استخدامی 120 نیروی قراردادی و 100 نیروی شرکتی است.

وی از مسئولان استان خواست تا نسبت به راه اندازی مجدد و پرداخت حقوق معوقه این واحد تولیدی اقدامات لازم را به عمل آورند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین در این رابطه گفت: شرکت تولیدی چینی البرز با سابقه طولانی در زمینه تولید ظروف چینی و بازار مناسب فروش متاسفانه بعد از واگذاری به بخش خصوصی با بحران روبرو شده است.

وی اظهار کرد: شرکت تولیدی چینی البرز در سال 1351 در زمینه تولید ظروف چینی مشغول به فعالیت شد و تا سال 1381 تحت پوشش بانک صنعت و معدن بود.

وی گفت: 51 درصد سهام شرکت تولیدی چینی البرز در سال 1381 به بخش خصوصی واگذار و هم اکنون 23 درصد متعلق به شرکت سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن 8 درصد متعلق به بانک توسعه صنعت و معدن و 18 درصد متعلق به سایر سهامداران است.

شرکت چینی البرز در شهر صنعتی البرز واقع در 15 کیلومتری جنوب شرقی قزوین واقع شده است.