آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵، شماره ۷۹۱۵
شهرستان ها
۴

افزایش 7 درصدی ازدواج و کاهش 6 درصدی طلاق در لرستان

خرم آباد خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: محمد حیدرزاده رئیس ثبت اسناد استان لرستان در جمع رسانه های استان لرستان با اعلام اینکه طی 7 ماهه امسال با ثبت بیش از 10999 مورد ازدواج این موضوع 7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و با ثبت 793 مورد طلاق این موضوع نسبت به مدت مشابه 6 درصد کاهش یافته است. رئیس ثبت استان لرستان با اعلام اینکه هزینه هیچ مورد ثبتی افزایش پیدا نکرده است گفت: طی 6 ماه گذشته 8323 میلیون ریال درآمد مسائل ثبتی اخذ و به حساب خزانه واریز شده است افزود: این موضوع هم 18 درصد رشد نشان می دهد و خوشبختانه این اداره سال گذشته مقام اول فعالیتهای ثبتی کل کشور را کسب نموده است.

وی طرح ساماندهی مشاغل نمایشگاه های اتومبیل مشاورین املاک صدور پروانه تخصصی آموزش ثبتی همایشهای کاربردی و آموزشی در خصوص ثبت نوین را از دیگر فعالیتهای این اداره کل ذکر نمود و افزود: متاسفانه شهر خرم آباد و بروجرد از لحاظ مکان اداری بسیار در مضیقه هستند که در حال رایزنی در جهت رفع این مشکل می باشیم. وی بیشترین فعالیتهای ثبتی در لرستان را شرکتهای خدماتی تعاونی اجرائیات چک و تفکیک اراضی شهری دانست. حیدرزاده گفت: تاکنون با 23 پرونده تخلف دفاتر ثبتی در استان لرستان برخورد شدید شده است.

وی مهمترین فعالیتهای این اداره را صدور سند برای منازل روستائیان ذکر کرد و گفت: تاکنون 9679 جلد سند مالکیت برای خانه های روستایی صادر شده است که نسبت به سال گذشته 4 درصد رشد نشان می دهد. رئیس ثبت اسناد استان افزود: صدور سند مالکیت در استان لرستان کمتر از 72 ساعت انجام می گیرد ولی مشکلاتی وجود دارد که هنوز نتوانسته ایم به لحاظ بودجه طرح فوق را بخوبی به اجرا درآوریم.