آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۳۶
کشاورزی - بازرگانی
۶

نتیجه سفر وزیر جهاد کشاورزی به ایروان:

واردات گوسفند و گوساله از ارمنستان آغاز می شود

ایسنا-سفر محمدرضا اسکندری، وزیر جهاد کشاورزی کشورمان به ایروان با امضای چندین تفاهم همکاری میان ایران و ارمنستان به پایان رسید.

بر اساس این تفاهم نامه ها طرفین بر همکاری مشترک برای تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی در ارمنستان تاکید کردند و ایران آمادگی خود را برای مشارکت فنی در زمینه احداث گلخانه های شیشه ای در ارمنستان اعلام کرد.

همچنین دو کشور در جهت تبادل گونه های ماهیان سردآبی و گرم آبی، صدور فن آوری آبزی پروری، برگزاری دوره های کوتاه مدت طراحی و اجرای روش های نوین آبیاری برای توسعه اراضی کشاورزی برای کارشناسان ارمنی به توافق رسیدند.

در بخشی دیگر از این تفاهم های همکاری، ارمنستان در سال های 2007 تا 2009 میلادی سالانه گوسفند زنده (معادل دو هزار تن گوشت) و گوساله زنده (معادل شش هزار تن گوشت) با رعایت موازین و مقررات بهداشتی و قرنطینه ای دو کشور به ایران صادر می کند.

گفتنی است، وزیر جهاد کشاورزی در دیدار خود با روبرت کوچاریان، رییس جمهور ارمنستان اظهار کرد: «ایران و ارمنستان امکانات گسترده ای برای توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه کشاورزی و دامپروری دارند.»

در روند این دیدار، طرفین روابط اقتصادی دو کشور را مثبت ارزیابی کرده و بر ضرورت گسترش همکاری های بین المللی در زمینه کشاورزی و دامپروری تاکید ویژه ای کردند.