آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۳۶
هنر
۱۴
ضیافت

گیلن هال بهترین بازیگر جشنواره استکهلم

مگی گیلن هال» برنده جایزه بهترین بازیگر زن هفدهمین جشنواره سالانه فیلم استکهلم شد.او جایزه را به خاطر بازی او در فیلم شری بی بی به کارگردانی لوری کولیر به او دادند. لوری کولیر جایزه اسب برنزی را برای بهترین فیلم و اثری به یادماندنی درباره بقا و شرف به روایت داوران جشنواره به خود اختصاص داد. فیلم درباره زن جوانی است که به تازگی از زندان آزاد شده و سعی دارد با دخترش ارتباط برقرار کند و خود را از شر گذشته خود واعتیاد به مواد مخدر رها کند.

هیات داوران اعلام کرده که فیلم مبارزه ای ناامیدانه و تلاشی مذبوحانه را به نمایش می گذارد و خواب و رویاهایی به هم ریخته را نشان می دهد که نمی توان فراموش کرد. رایان گوسلینگ 26 ساله هم برای بازی در فیلم «نصفه نلسون» اثر رایان فلک عنوان بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داد.

جشنواره فیلم استکهلم 170 فیلم از 40 کشور جهان را به نمایش گذاشته بود.

مگی گیلن هال در حال حاضر یکی از چهره های سخت سلیقه سینمای آمریکا محسوب می شود، او بازی در فیلم هایی همچون منشی ثابت کرد که می تواند چهره ای متفاوت باشد.

نیویورک تایمز درباره او نوشت: «لیگن هال حالا آن قدر متفاوت است که بی هیچ تردیدی می توان گفت مخاطبان خودش را دارد.»

گیلنهال حداقل در ماه 15 فیلمنامه دریافت می کند، اما در بهترین حالت در سال سه فیلم هم بازی نمی کند.گیلن هال از این که خودش را تکرار کند می ترسد اما معلوم نیست این سخت گیری از اعتماد به نفس است یا عدم آن.

گیلن هال این روزها در پروژه جدیدی حاضر شده است که توسط یک کارگردان فرانسوی ساخته می شود، او در این اثر نقش یک مسافر آمریکایی را که به پاریس سفر می کند ایفا می کند.