آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۳۶
صفحه آخر
۲۰
پیشنهاد

ما و آن ها!

جواد لگزیان

جاز کلومنJaz Colemanخواننده و یوزYouthنوازنده گیتار باس در ارکستر فیلارمونیک لندن، سمفوناپینک فلوید را بازآفرینی کرده اند.

دوستداران گروه شورشی و قدیمی «پینک فلوید» که ترانه های کوبنده آن ها را به _یاد دارند قطعا واکنش های متفاوتی به این اجرا خواهند داشت.

اما هرگز کسی نمی تواند از کنار این اجرای ستایش برانگیز عبور کند بی این که از سحر نیمه تاریک ماه در «ما و آن ها» در امان باشد.

«پینک فلوید» از نخستین گروه های موسیقی است که در جهان به ترانه هایی با مضمون اجتماعی و سیاسی روی آورد و از موسیقی بیانی والا برای اظهار حقیقت ساخت پدیدآورندگان مشهور آلبوم «the wall» که با پیشتازی سیدبارت همچنان در صدر راک خوانان جهان قرار دارند، درونمایه های شعری عمیقی را به جهان موسیقی هدیه کردند که امیدواریم بقیه رهپویان به ویژه گروه های جوان وطنی نیز از آن نصیب ببرند. مهم ترین درسی که از پینک فلوید باید آموخت و رمز ماندگاری آن ها از 1973 تاکنون است نگاه متفکرانه و با جسارت آن هاست.

تمام علاقه مندان را به شنیدن آلبوم «ما و آن ها» دعوت می کنم تا بلکه بیش تر فاصله راک فعلی ما تا قله های افسانه ای _پینک فلوید، ما را به تحرک وادار کند تا دیوارها را پشت سر بگذاریم و به جهان جدیدی سفر کنیم.

ایران گام «ما و آن ها» را منتشر کرده است.