آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۷۹۸۱
شهرستان ها
۱۱

اعتراض کارگران کارخانه چینی البرز به عدم پرداخت حقوق خود

قزوین خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: تعداد زیادی از کارگران کارخانه چینی البرز در اعتراض به عدم دریافت حقوق صبح دیروز بمدت سه ساعت خیابان اصلی ورودی شهر صنعتی البرز را مسدود کردند.

قریب به 400 نفر از مجموع کارگران این واحد تولیدی پنج ماه است حقوق دریافت نکرده اند و اعتراضات و مراجعات آنان و نماینده کارگران به ادارات و سازمانهای ذیربط تاکنون بی ثمر مانده است.

نماینده کارگران چینی البرز در تماس تلفنی با خبرنگار ما گفت: این واحد تولیدی هیچ مشکلی در تولید و فروش محصولات ندارد ولی عملا حقوق کارگران آن پرداخت نمی شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 20 میلیارد ریال تولیدات این کارخانه که انواع ظروف چینی است تولید و در انبارها و محوطه کارخانه موجود است.

همچنین تا مدت 6 ماه آینده از نظر مواد اولیه مشکلی نداریم.

وی افزود: در حال حاضر 3 میلیون قطعه انواع ظروف چینی تولید کرده ایم. نماینده کارگران خاطر نشان کرد از چهار سال گذشته که این واحد تولیدی به بخش خصوصی واگذار شد تنها یکماه ما مشکل نداشتیم بعد از آن مشکلات کارگران در این واحد آغاز شده است.

وی افزود: وعده های مسئولان محلی جهت رفع مشکلات کارگران تاکنون بی اساس بوده و اقدام موثری صورت نگرفته است.

عیدعلی کریمی رئیس تشکیلات خانه کارگر استان قزوین نیز در این رابطه گفت: این واحد تولیدی از بانک صنعت و معدن به بخش خصوصی واگذار گردید و در مدت چهار سال گذشته همواره با مشکلاتی همراه بوده است.