آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۵۵۱۰
در حوالی روز
۲۰

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: بزرگترین قدرشناسی از مخترعان حمایت از حقوق آنان است

آیةا... هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار تعدادی از مخترعان و مبتکران کشور خواهان توجه بیشتر به این طیف از جامعه و درک جایگاه آنان در توسعه کشور شد.

به گزارش مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی در این دیدار که تعدادی از سفرا و دیپلماتهای کشورهای میزبان نمایشگاه های اختراعات و چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مرتبط با جامعه مخترعان حضور داشتند، تصریح کرد: توجه به نقش آفرینی نخبگان و استفاده صحیح از استعدادهای خدادادی محققان می تواند محرک موتور نیرومند کشور به سمت تعالی و توسعه باشد.

هاشمی رفسنجانی، بزرگترین قدرشناسی از مخترعان را حمایت از حقوق مالکیت معنوی آنان دانست و گفت: تنظیم سازوکاری توسط نهادهای مسؤول که بتواند موجب اجرایی شدن ابتکارات و تولید انبوه آنها شود، می تواند این قشر مولد را در جامعه به ادامه کار تشویق کند.

در این دیدار حسینعلی امیری، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ترابی معاون پژوهشی دانشگاه اسلامی، جلالی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و رستگار رئیس فدراسیون جهانی مخترعان نیز گزارشی را در مورد جایگاه تولید علم در کشور و فعالیتها در خصوص حمایت از مخترعان و مبتکران ارایه کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان این دیدار، لوح قدردانی و جوایزی را به مسؤولان دست اندرکار و نیز چند نفر از دارندگان مدال مسابقات جهانی اختراعات و ابتکارات اهدا کرد.