آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۴۱۹
دانش بازار سرمایه
۱۷
تازه های بورس جهان

رشد 24/1 درصدی آمار

شرکت ساختمانی آمار بدون توجه به نگرانی های سرمایه گذاران، در جلسه اعضای خود تصمیم گیری به تغییر روند و رشد 24/1 درصدی کرد. بعد از این تصمیم گیری قیمت هر سهم در 20/12 درهم بسته شد. به دنبال این امر، توسعه دهندگان امارات شاخص عمومی دوبی را افزایش دادند و این شاخص با 08/0 درصد رشد به 61/4013 رسید.

احمد عبدل رحمان یکی از تحلیل گران شرکت سرمایه گذاری آمانا گفت: «این شرکت قبلا، طرح محدود کردن قیمت سهامش را ریخته بود، اما با تصمیم گیری در خلاف جهت قبلی سرمایه گذاران را به هیجان آورد.»

مسوول این شرکت طی جلسه بیان کرد:: «ارزش زمین های شرکت امار به تنهایی 67 میلیارد درهم است.

وی در ادامه گفت: «همچنین با احتساب هر سهم 30/11 درهم، به جز پروژه های خارجی ارزش بازاری دارایی های این شرکت 5/4 میلیارد درهم بیش از ارزش ذکر شده در کتاب شرکت است. عبدل رحمان گفت: «مقدار سهام آمار در پروژه جدید هند که به زودی در بورس هند ثبت می شود، 7/39 درصد است. با ثبت این طرح جدید در بورس، ارزش بازار در نتیجه قیمت سهام طرح مزبور که بالاتر از قیمت اسمی است، ارزش بورس هند افزایش خواهد یافت.»

بخش بانکداری با افت ارزش بانک ملی دوبی با زیان مواجه شد. هر چند که ارزش سهام بانک بین المللی امارات با _38/0 درصد رشد به 05/13 درهم رسید.

در پی رشد پنج درصدی سهام شرکت ملی سیمان و رسیدن به 80/15 درهم، شاخص مواد اولیه به مقدار قابل ملاحظه ای رشد کرد.

شاخص ابوظبی با 66/0 درصد رشد به 03/3024 رسید.

معاملات بخش دارایی های واقعی با 104 میلیون درهم حجم عمده ای از معاملات بازار را تشکیل داد.

ارزش معاملات در کل بازار در مجموع، 238 میلیون درهم بود.

ارزش سهام بانک ملی ابوظبی بیش از سه درصد رشد کرد و در 25/25 درهم بسته شد.