آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۴۴۷
سیاست
۲۲

خاتمی: زخم های سخنان ضداسلامی پاپ هنوز التیام نیافته است

ایسنا- سید محمد خاتمی جمعه با پاپ بندیکت شانزدهم دیدار کرد و گفت:_«سخنان ضداسلامی پاپ در سپتامبر گذشته «زخم هایی» را میان مسیحیان و مسلمانان باعث شد که همچنان باقی است.»

وی در کنفرانسی در رم در پاسخ به این سوال که آیا زخم های ایجاد شده در پی سخنان پاپ التیام یافته است یا خیر؟ اظهار کرد که_«این زخم ها بسیار عمیق است. زخم های بسیاری وجود دارد و نمی توان به سادگی آن ها را مداوا کرد.»

خاتمی ادامه داد:«مطمئنا یک دیدار با پدر مقدس نمی تواند برای التیام این جراحت ها کافی باشد اما دست کم ما تلاشی مشترک در راستای آغاز التیام آن زخم ها انجام می دهیم.» پاپ در یک سخنرانی که در ماه سپتامبر انجام شد، اسلام را به خشونت در سراسر جهان ربط داده بود.

به گزارش ایلنا، رییس موسسه بین المللی گفت وگوی فرهنگ ها و تمدن ها که به ایتالیا سفر کرده است پنجشنبه گذشته پس از ورود به رم در جمع شرکت کنندگان در کنفرانس «صلح از نظر اسلام و مسیحیت» حضور یافت و طی سخنان کوتاهی بر لزوم تلاش همگانی برای ایجاد صلح و امنیت در جهان تاکید کرد.

قرار است رییس موسسه بین المللی گفت وگوی فرهنگ ها و تمدن ها در خلال سفر به ایتالیا در دانشگاه گریگوری واتیکان و چند دانشگاه دیگر با نخبگان و اندیشمندان واتیکان ایتالیا گفت وگو و سخنرانی کند و همچنین دیدارهایی با «رومانو پرودی»، نخست وزیر و «ماسیمو دالما»، وزیر امور خارجه این کشور نیز داشته باشد.

خاتمی همچنین قرار است با کاردینال «تراتسیسیو برتون»، نخست وزیر واتیکان دیدار و در نشست های فرهنگی و مذهبی «پالرمو»، «میلان» و «فورلی» شرکت کند.