آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۸
اخبار داخلی
۲

آیت الله العظمی نوری همدانی خواستار ایجاد کرسی های مناظره توسط بانوان طلبه در دنیا شد

آیت الله العظمی نوری همدانی، برگزاری جلسات مناظره علمی حوزه های علمیه خواهران با مراکز علمی دنیا برای تبیین معارف دینی را خواستار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه؛ ایشان در همایش تجلیل از برترین های حوزه های علمیه خواهران با اشاره به لزوم حفظ وحدت اسلامی برای نشر معارف اهل بیت(ع) گفتند: اتحاد ضروری است، ولی این امر نباید مانع بیان حقایق شود و همان گونه که امام صادق(ع) با تربیت شاگردان توانمند با علمای اهل سنت به مناظره علمی می پرداختند باید این سنت حسنه ادامه داشته باشد. این مرجع تقلید با تبیین جایگاه بانوان در تفکر دینی گفتند: بر اثر درک نادرستی که از نظام خلقت و جایگاه زنان در جامعه وجود داشت، راه تعالی و ترقی در ابعاد فرهنگی و سیاسی و اجتماعی بانوان بسته بود، اما اسلام نقش تربیتی زنان را در مورد تاکید قرار داده و معتقد است، شخصیت کاذبی که در جوامع غربی برای زنان ترسیم شده مناسب شخصیت زن نیست و باعث انحطاط آنان می گردد.

آیت الله العظمی نوری همدانی، امر به معروف و نهی از منکر را محوری ترین آموزه های دینی برشمرده و تصریح کردند: همه معارف دینی و احکام الهی در سایه امر به معروف و نهی از منکر تحقق می یابد و شامل امور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می شود.

براساس این گزارش، حجت الاسلام حسینی مسئول دفتر فن آوری اطلاعات با ارائه گزارشی از حضور بانوان در عرصه های تبلیغی و نشر معارف دینی، بر استفاه از ابزارهای نوین در این عرصه تاکید کرد و گفت: امروزه نقش اینترنت و وبلاگ در ارتباطات جهانی بسیار گسترده است و بهره مندی از این ابزار در ارائه آموزه های دینی اجتناب ناپذیر است. وی افزود: 70 میلیون وبلاگ در جهان وجود دارد که با بهره جستن از آنها می توان حضور فعال تری در عرصه های فرهنگی و اجتماعی جهان ایفا کرد.