آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۸
اخبار داخلی
۴

شرایط گسترش بنگاه های اقتصادی کوچک زود بازده

سازمان کار و اموراجتماعی استان تهران شرایط گسترش بنگاه های اقتصادی کوچک زود بازده را در سال جاری اعلام کرد.

رئیس سازمان کار و اموراجتماعی استان تهران در این خصوص به ایرنا گفت: دامنه شمول این تسهیلات، تمامی اشخاص حقیقی فعال در بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، خدمات فرهنگی و آموزشی، طرح های جدید، طرح های نیمه تمام و طرح های توسعه ای بنگاه های موجود را در بر می گیرد.

محمدتقی حاجی قاسمی افزود: طرح هایی که از میزان اشتغال پایدار و از توجیه پذیری(توجیه فنی و اقتصادی) بیشتری برخوردار باشند، در اولویت قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: طرح های خوداشتغالی صرفا در شرایط نظارت و تحت مسئولیت نهادهایی از جمله کمیته امداد، سازمان بازرگانی، سازمان بهزیستی و غیره. در قالب تفاهم نامه منعقده با وزارت کار و اموراجتماعی و با توجه به اشتغال موردنیاز سالانه تصویب و اجرا می شود. حاجی قاسمی گفت: یارانه تسهیلات بانکی اعطایی به بنگاه های مشمول تابعی از سه عامل موضوع، منطقه و زمان است و به طرحی تعلق خواهد گرفت که اشتغال پیش بینی شده آن - که به تصویب کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان رسیده باشد ودر زمان بهره برداری و اجرا محقق شود.

رئیس سازمان کار و اموراجتماعی استان تهران افزود: چنانچه طرح متقاضی براساس تایید کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان تهران طبق تعهدات اولیه و طی زمان مشخص به اتمام برسد، حداکثر 15 درصد از سهم تسهیلات بانکی از حساب تعهدات متقاضی کسر خواهد شد.

وی ادامه داد: چنانچه مجموع امتیازات متقاضی به صورتی باشد که یارانه دولت در طرح متقاضی به 15 درصد نرسد، به ازای هر 10 درصد زمان تسریع در انجام طرح نسبت به کل زمان استاندارد اجرای طرح (مصوب دستگاه اجرایی ذیربط) یک درصد به سهم یارانه دولت اضافه می شود.

حاجی قاسمی افزود: متقاضیان دارای چک های برگشتی برای استفاده از این تسهیلات باید نسبت به رفع سوءاثر چک برگشتی اقدام کرده و متقاضیان دارای بدهی معوقه به نظام بانکی در صورت عدم رفع بدهی تا زمان معرفی طرح خود نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند.وی خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات اعطایی به بنگاه های کوچک زودبازده نیز به زودی اعلام می شود.