آرشیو چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۵۷۹
کشاورزی - بازرگانی
۷

نهاوندیان خبر داد: تفویض بخشی از اختیارات صادراتی به تشکل ها در آینده ای نزدیک

ایسنا- صادرات تجلی گاه فرآیند تولید است و به دلیل این که بخش دولتی در رشته های مختلف تولیدی به توانمندی بالایی دست یافته است بنابراین نقش پررنگ شرکت های دولتی در صادرات نیز چندان عجیب نیست.

محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران، سهم 80 درصدی بخش دولتی در صادرات غیرنفتی را آیینه ای از واقعیت اقتصادی کشور دانست.

وی عنوان کرد: «بزرگ ترین صادرات غیرنفتی کشور ما شامل محصولات پتروشیمی است که عمدتا نیز از سوی شرکت های دولتی انجام می شود.»

وی تصریح کرد: «لازمه اصلاح سهم بخش خصوصی در صادرات غیرنفتی ایجاد تغییرات و انجام اصلاحات ساختاری در اقتصاد است. به طوری که زمینه فعالیت بخش خصوصی در تولید انواع کالافراهم شود.»

وی در ادامه از عملیاتی شدن تفاهم اتاق بازرگانی و وزارت بازرگانی در زمینه تفویض بخشی از اختیارات صادراتی به تشکل ها در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: «براساس تفاهم وزارت بازرگانی و اتاق بازرگانی ایران درباره هماهنگی و تفویض برخی از امور مربوط به حمایت های صادراتی و اعزام هیات های تجاری به اتاق و تشکل ها انجام شده و به زودی موافقت نامه ای در این زمینه بین دو طرف امضا خواهد شد.»