آرشیو چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۵۷۹
سیاست
۲۷

وزیر کشور: اسامی احزاب قانونی کشور را اعلام می کنیم

ایسنا – مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور روز گذشته در حاشیه هشتمین همایش روحانیون ارتش جمهوری اسلامی با بیان این مطلب که «دولت لایحه کاهش سن رای دهندگان را تصویب کرده است و معاون حقوقی رییس جمهوری باید آن را به مجلس اعلام کند»، تصریح کرد: «وظیفه ما اعلام احزاب قانونی است و فهرست آن را روی سایت می گذاریم و اسامی این احزاب با اساسنامه و مرامنامه در سایت قرار خواهد گرفت.»

پورمحمدی همچنین طی سخنانی در این همایش درباره تحولات ایجاد شده در سیستم های اداری کشور گفت: «نظام بانکی ما طی این سال ها به هر دلیلی از مبانی ارزشی، دینی و اعتقادی در حال فاصله گرفتن بود و نیاز به اصلاح داشت. در حوزه های سیاسی نیز لازم بود نگاه ارزشی و آرمانی بیش تر مورد تاکید قرار گیرد و دولت نهم عدالت را محور کار خود قرار داد و این را رویکرد غالب خود کرد، البته هزینه هایی هم داشت که باید آن را می پرداخت.»

پورمحمدی با اشاره به برخی انتقادها مبنی بر این که «دولت از برنامه پنج ساله چهارم عقب است»، گفت: «هرکس چنین ادعایی دارد باید بگوید بر اساس چه شاخص ها و چه آمارهایی این نتیجه را گرفته است. نظام آماری ما کامل نیست و محل مجادله و مناقشه است. حتی آمارهای جمعیتی ما نیز مشکلات اساسی دارد.»