آرشیو پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۶، شماره ۶۲۷
بورس - شرکت ها
۱۶

اختصاص 136 ریال سود به ازای هر سهم معدنی دماوند

شرکت معدنی دماوند در دوره شش ماهه نخست امسال 136 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ما، شرکت معدنی دماوند پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 86 را در تیر، مرداد و آذرماه سال جاری 300 ریال اعلام کرد که در شش ماهه منتهی به 31 شهریورماه سال جاری با اختصاص 136 ریال سود به ازای هر سهم معادل 45 درصد از کل سود پیش بینی شده را پوشش داد.

گفتنی است که این شرکت طی دوره یاد شده، توانست 34 درصد از پیش بینی سالانه درآمد حاصل از فروش، 28 درصد از پیش بینی سالانه بهای تمام شده کالای فروش رفته و 52 درصد از پیش بینی سالانه سود عملیاتی را محقق کند.

طبق اطلاعیه سازمان بورس، هیات مدیره این شرکت سیاست تقسیم سود را برای سال مالی 86 اعلام نکرده است.

لازم به ذکر است که مبلغ 730 میلیون ریال (به ازای هر سهم 72 ریال) معادل 24 درصد از کل پیش بینی سود سال مالی 86 ناشی از درآمد متفرقه است که شرکت جزییات آن را اعلام نکرده است.

شایان ذکر است که پیش بینی عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل نشان دهنده افزایش 40 درصدی فروش، افزایش 32 درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته، افزایش 136 درصدی سود عملیاتی و افزایش 114 درصدی سود پس از کسر مالیات است.همچنین «کدما» پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 85 را در خرداد، مرداد، آبان و بهمن ماه 85 مبلغ 200 ریال و در دوم خرداد 85 مبلغ 145 ریال (به بازار منعکس نشد) اعلام کرده بود که مبلغ 140 ریال سود به ازای هر سهم محقق شد. گفتنی است که این شرکت دلایل تغییر را افت تولید و فروش ناشی از افزایش عمق معدن قره گل و لزوم باطله برداری و تغییر سیستم استخراج از روباز به تونلی همراه با انجام عملیات اکتشافی ذخایر جدید در معدن مذکور و نیز منظور کردن ذخایر لازم در حساب ها ذکر کرده است.