آرشیو سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۶۵۷
بورس - شرکت ها
۱۲
خبر

انتشار عملکرد 9 ماهه کربن ایران

شرکت کربن ایران در 9 ماهه نخست سال جاری فقط 58 درصد از پیش بینی ها را پوشش داد.

به گزارش خبرنگار ما، شرکت کربن ایران پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری را با سرمایه 250 میلیارد ریال در اسفند سال 85، تیر، مهر و دی ماه امسال مبلغ 401 ریال اعلام کرد و با اختصاص 231 ریال سود به ازای هر سهم در 9 ماهه منتهی به 30 آذرماه فقط به 58 درصد از پیش بینی هایش رسید.

این در حالی است که این شرکت در مدت یادشده 72 درصد از پیش بینی سالانه درآمد حاصل از فروش، 71 درصد از پیش بینی سالانه بهای تمام شده و 75 درصد از پیش بینی سالانه سود عملیاتی را محقق کرده است.

هیات مدیره «شکربن» نیز اعلام کرده که تصمیم دارد 90 درصد اقل سود قابل تخصیص سال 86 شرکت اصلی یا سود قابل تخصیص گروه (بعد از کسر سهم اقلیت) را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عادی سالانه پیشنهاد دهد.

شایان ذکر است، این شرکت درخصوص کاهش درآمدهای سرمایه گذاری عملکرد واقعی 9 ماهه نسبت به عملکرد شش ماهه اعلام کرده که در پایان دوره 9 ماهه مبلغ 12 میلیارد و 554 میلیون ریال بابت درآمد سود سهام از عملکرد 9 ماهه شرکت های دوده صنعتی پارس و صنایع لاستیکی سهند محقق شده که با توجه به استانداردهای حسابداری پس از برگزاری مجامع شرکت های مذکور قابل شناسایی است.

لازم به ذکر است 21 درصد از سود خالص امسال 833 ریال به ازای هر سهم) درآمد حاصل از سرمایه گذاری هاست که براساس اطلاعات ارسال شامل سود سهام شرکت صنایع لاستیکی سهند به مبلغ 9 میلیارد و 851 میلیون ریال، سود سهام شرکت دوده صنعتی پارس به مبلغ 9 میلیارد و 787 میلیون ریال، کاهش ارزش سرمایه گذاری ها به مبلغ 242 میلیون ریال، سود سهام سایر شرکت ها به مبلغ 750 میلیون ریال و سود حاصل از سپرده های بانکی به مبلغ 569 میلیون ریال است.