آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۱۰۵۶
اجتماعی
۴
پلیس راه

ابطال دفترچه بیش از 100 راننده مسافربری متخلف

فرمانده پلیس راه کشور از برخورد با 20 هزار خودروی فاقد زنجیر چرخ از ابتدای طرح زمستانه خبر داد و گفت: رانندگان و سرنشینان این خودروها از ادامه سفر محروم شدند. سرهنگ محمدرضا مهماندار با اشاره به اینکه یکی از اولویت های اصلی پلیس در طرح زمستانه امسال، برخورد با تخلفات حادثه ساز و همراه نداشتن زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن بود، افزود: بر این اساس از آغاز طرح زمستانه تاکنون بیش از 20 هزار خودروی فاقد زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن مورد برخورد پلیس قرار گرفتند که این رقم نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه این دسته از رانندگان 300 هزار ریال جریمه می شوند، افزود: در عین حال پلیس در محورهای کوهستانی و برفگیر از ادامه سفر این خودروها جلوگیری کرده و نسبت به بازگرداندن آنها به مبادی اولیه اقدام کرده است.

مهماندار از طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز ناوگان مسافربری خبر داد و به ایسنا گفت: بر این اساس دفترچه بیش از یکصد راننده ناوگان مسافربری ابطال شده که از این میان دفترچه 13 راننده به دلیل استفاده از مواد مخدر ابطال شده، همچنین دفترچه حدود 450 راننده اتوبوس نیز به دلیل انجام تخلفات حادثه ساز اخذ شده است. وی بار دیگر به رانندگان اتوبوس ها هشدار داد در صورت مقصر بودن در تصادفات فوتی و جرحی دیگر اجازه رانندگی در این ناوگان را نخواهند داشت و باید دنبال شغل دیگری بگردند. فرمانده پلیس راه کشور تاکید کرد: همه رانندگان ناوگان مسافربری کشور تا پایان سال دوره های آموزشی را طی می کنند تا ضمن آشنایی با قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی، نحوه رانندگی صحیح را نیز آموزش ببینند.