آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۱۰۵۶
فرهنگ و هنر
۷

نگاهی به فیلم «عشق» آخرین ساخته میشائیل هانکه به بهانه نمایش در جشنواره فیلم فجر

رمئو و ژولیت معاصر

علیرضا پورصباغ

فیلم «عشق» بعد از تیتراژ ابتدایی با یک صحنه ناگهانی ورود پلیس به خانه آغاز می شود و مخاطب در همان ابتدا با جسد پیرزنی روبه رو می شود که مشخص است زمان بسیاری از مرگش گذشته است و واکنش پلیس ها به زمان طولانی مرگ اشاره دارد. در این فیلم آقای هانکه، همه چیز از ابتدا بوی مرگ و نیستی می دهد، گاهی با استعاره و معنا، گاهی با دیالوگ، گاهی با قاب های تکراری. در صحنه های بعدی با کات هایی که انحصارا بخشی از تلاش فرمی هانکه است داستان در بزنگاه هایی مهم و با استفاده از جامپ های روایی قالبی مینی مال به خود می گیرد. نمونه تکامل یافته چنین کات هایی که به صورت ابزار پیش برنده داستان استفاده می شود، در فیلم چند

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.